Lélektani határhoz ért a DIGI Mobil
Mérföldkőhöz ért tavaly év végén, idén év elején Magyarország negyedik mobilszolgáltatója, a DIGI Mobil: a cég teszt szolgáltatásának ügyfélbázisa elérte a lélektani százezres határt. Ez ugyanakkor még mindig csak a teljes piac 1%-a.
Újabb részletek derültek ki arról, hogy a DIGI tavaly májusban elindított, egyelőre továbbra is tesztüzemben működő mobilszolgáltatása, a DIGI Mobil hogyan szerepel a magyar mobilpiacon. A szolgáltatást üzemeltető DIGI Távközlési Kft. anyacége, a holland DIGI Communications N.V. ma tette közzé a 2019-es évre vonatkozó előzetes pénzügyi jelentését, melyből többé-kevésbé pontos kép rajzolódik ki arról, hogy mely szegmensekben hogyan teljesített a távközlési cég a tavalyi évben.
A magyarországi távközlési piac szereplői, valamint az ügyfelek számára az egyik legfontosabb mutató a cég hazai mobilos ügyfélbázisának növekedési rátája lehet. A jelentés szerint tavaly év végén a DIGI-nek 99 ezer mobilos ügyfele volt, vagyis a vállalat egy negyedév alatt 27 ezer új ügyfelet tudott toborozni magának - vélhetően elsősorban a lefedettségi terület növekedésének köszönhetően.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A DIGI ugyanis csak a már meglévő (vagy új) vezetékes vagy műholdas ügyfeleknek kínál teszt SIM-eket, és csak abban az esetben, ha a lakcímük a mobilszolgáltatás által lefedett területen található. Fontos, hogy egy előfizető akár 4 SIM-et is kérhet a nulla forintos havi díjú teszt előfizetéssel, a DIGI által jelentett ügyfélszám erre, azaz a teljes ügyfélbázisra vonatkozik.
A DIGI az elmúlt évben ütemesen próbálta növelni a szolgáltatáslefedettséget annak ellenére, hogy a jelenleg rendelkezésére álló spektrum kevéssé alkalmas nagy területek besugárzására. A cég a tavaly májusi induláskor mintegy 45 magyarországi települést (plusz a fővárost) fedett le részben vagy egészében mobilszolgáltatásával, ez a szám mostanra körülbelül ötszázra nőtt, a lefedettségi terület - legalábbis a településszámot tekintve - az indulás óta eltelt időben tehát nagyjából megtízszereződött. A vállalat tavaly október végén jelentette be, hogy az eredetileg tavaly év végéig tervezett tesztüzemet meghosszabbítja idén június 30-ig.
Az előzetes pénzügyi jelentésből nem derül ki, hogy a DIGI mennyi árbevételt realizált a szegmensben tavaly, a korábbi statisztikák alapján ugyanakkor az látszik, hogy amíg a cég a Telenor mobilnet-szolgáltatását értékesítette adat-MVNO-ként, a terület lényegesen nagyobb árbevételt termelt. Ennek ugyanakkor nyilvánvaló oka elsősorban, hogy a DIGI Mobil tesztelőfizetés havidíj mentes.
A DIGI vezetékes üzletágai az év során nem változtak számottevő mértékben, a vállalatnak tavaly év végén 694 ezer kábeltévés, 750 ezer internetes és 681 ezer vezetékestelefon-ügyfele volt. Az előzetes üzleti jelentés a különböző leányvállalatok pénzügyi teljesítményét nem tartalmazza.