:

Szerző: Koi Tamás

2020. február 20. 14:11

Európai Fitbit-tulajok adatait féltik a Google-től

Amerikai illetékes szervezetek után az egyik prominens európai adatvédelmi szerv is aggályát fejezte ki azzal kapcsolatosan, hogy a Fitbit felvásárlásával a Google-hez kerülhet több millió uniós felhasználó szenzitív egészségügyi adata.

Aggályosnak tartja az illetékes uniós adatvédelmi szervezet, a GDPR szabályrendszerét részben megalkotó és ellenőrző Európai Adatvédelmi Testület a Fitbit és a Google között tavaly létrejött felvásárlási megállapodást, melynek során a Google, pontosabban annak anyacége, az Alphabet 2,1 milliárd dollárért hozzájut az elsősorban viselhető fitnesszórákban utazó Fitbithez, annak teljes felhasználói bázisát beleértve.

A szervezet szerint komoly problémát jelenthet, ha a Google kvázi ellenőrizetlenül juthat hozzá több millió uniós állampolgár rögzített egészségügyi adataihoz, ezért arra szólította fel a feleket, hogy gondoskodjanak róla, hogy a tranzakció részét képező adatállomány a hatályos uniós szabályozásoknak megfelelően, transzparens módon cseréljen gazdát, még mielőtt az európai versenyügyi hatóság jóváhagyását kérik az üzletre.

versa_2

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

A Fitbit felvásárlása nem csak Európában, hanem az adatvédelmi irányelveket tekintve jóval szabadelvűbb szabályozást követő Egyesült Államokban is a jogvédők és kormányhivatalok kereszttűzébe került, így mind az Igazságügy-minisztérium, mind a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) kifejezte aggályait az üzlet kapcsán. 

A vevő az ügylet bejelentésekor nem véletlenül igyekezett leszögezni, hogy a Fitbit szolgáltatásai mögött álló infrastruktúra is változatlan marad, azaz a mintegy 28 millió aktív Fitbit-felhasználó felhőben tárolt fitnesszadatai nem kerülnek át a Google valamelyik adatközpontjába, azok kezelése és felhasználása alapvetően nem változik. Könnyen elképzelhető, hogy az üzlet létrejöttének fejében a vevőt arra kötelezik az amerikai vagy uniós illetékes szervek, hogy erre vállaljon valamilyen jól meghatározható garanciát 

a címlapról