:

Szerző: Koi Tamás

2020. február 10. 12:14

Célegyenesben a Telekom vadonatúj TV-s platformja

Régóta adós a Magyar Telekom a piacon egyébként elsőként megjelent IPTV platformjának nagyobb ráncfelvarrásával, megújításával - az 2006-ban elérhetővé vált, mára minden szempontból elavult rendszer utódja itt kopogtat az ajtóban.

Rövidesen - várhatóan még a tavasz során - gyökeresen megújítja legfontosabb televíziós platformját a Magyar Telekom, mely 2006-ban vezette be kínálatába azt az IPTV rendszert, melyet az akkor még kisebbfajta technológiai csodának tartott timeshifttel reklámoztak. Az eredetileg az xDSL hálózatok szűk keresztmetszetére tervezett, Windows CE alapú rendszer felett mára alaposan eljárt az idő, a Telekom pedig a hosszú tesztidőszakot követően megkezdi a rendszer fokozatos kivezetését.

TELJES ÁTJÁRHATÓSÁG

Az új tévéplatform részleteiről először a tavalyi Mobile World Congresst követően beszélt publikusan a szolgáltató. Ekkor vált ugyanis nyilvánvalóvá, hogy a cég korábbi partnerével, a jelenlegi rendszer alapját adó MediaRoomot fejlesztő - az Ericssonból azóta külön cégbe szervezett - csapattal, a MediaKinddel együtt dolgozik az új platformon, melyet a Deutsche Telekom csoport leányvállalatain belül először hazánkban vezetnek majd be. 

telekom_szekhaz_reszlet

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

A MediaKind MediaFirst nevű platformja ugyanúgy IP-alapú transzfert biztosít, mint az előző generációs megoldás, a végfelhasználóknál lévő eszközöket ugyanakkor sokkal rugalmasabban kezeli a rendszer. Az új platform emellett sokkal jobban épít majd a perszonalizációra, a személyre szabott ajánlórendszerekre, valamint olyan szolgáltatásokra, melyekkel a társaság reményei szerint a lineáris tévét nem néző fiatalabb generációt is meg lehet szólítani.

Mivel a MediaFirst esetében egy felhőalapú, virtualizált megoldásról van szó, ezért - legalábbis elméletben - fogyasztói eszközök széles skálájára küldhető egyszerűen lineáris tévéadás vagy OTT tartalom, ami lényegében azt jelenti, hogy az eddig kötelező elemként kezelt beltéri egység eltűnhet majd a tévék mellől, és akár egy androidos tévéappon vagy Apple TV eszközön keresztül is lekérhetők lesznek a tartalmak. A rendszer rugalmasságából eredően ugyanakkor a meglévő berendezéseken is megjelenhetnek majd az új szolgáltatások, vagyis nem feltétlenül kell több százezer beltéri egységet kidobnia a szolgáltatónak.

A perszonalizált megoldásokról és a rendszer rugalmasságáról beszélt egy interjúban Rajki Annamária a Magyar Telekom TV és entertainment területének vezetője:

Sokan panaszkodnak arra, hogy ma már a mezei fogyasztóknak áttekinthetetlen, melyik felületen mit lehet elérni. Mi le akarjuk egyszerűsíteni ezt a sokdimenziós komplexitást, és egy praktikus, intuitív, felhasználóbarát platformon felkínálnánk a teljes integrált palettát. (...) Biztosítani fogjuk a tartalmak 360 fokos elérését; vagyis annyira szeretnénk összedrótozni a különböző felületeket, hogy egy fejlett, big data-alapú ajánlórendszer az összes csatornáról és forrásból fel tudja ajánlani az ügyfeleknek a számukra releváns tartalmakat. Az átjárhatóság kulcsfontosságúvá válik a jövőben.

-mondta el Rajki.

A Telekomot mindenesetre most már az idő is szorítja, a cég ugyanis a UPC-t tavaly felvásárló Vodafone képében erős konkurenciát kapott, mely váratlanul, szinte a semmiből húzta elő saját online tévészolgáltatását, a Vodafone TV-t, mely múlt héten vett kereskedelmi rajtot.

BYE-BYE HORIZON

A Vodafone TV-nek a lelke a Telekom megújult IPTV-jéhez hasonlóan a szofisztikált ajánlórendszer és a fejlett tartalomaggregáció, emellett a rendszer megalkotásánál láthatóan az volt a fejlesztők célja, hogy egyszerűen kezelhető platformot kínáljanak az ügyfelek számára. Ebben a platformban a Vodafone olyannyira bízik, hogy a tervek szerint a későbbiekben teljesen leváltja majd a UPC, pontosabban a Liberty Global örökségét, a Horizont.

A Telekom eközben igyekszik annyi tévéelőfizetőt IP-re terelni, amennyit csak lehet. A szolgáltató IPTV-előfizetőinek száma valamikor a tavalyi év végén, az idei év elején lépte át a 800 ezres határt, a növekedés pedig többé-kevésbé folyamatos - ezt elősegítő, áprilistól életbe lépő változás, hogy a vállalat nem létesít többé új műholdas tévéelőfizetést olyan helyszíneken, melyek IPTV lefedettségi területen vannak.

November 25-26-án 6 alkalmas K8s security és 10 alkalmas, a Go és a cloud native szoftverfejlesztés alapjaiba bevezető képzéseket indítunk. Az élő képzések órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról