Két hónap múlva indul a Disney+ európai offenzívája
A vártnál valamivel korábban, március 24-én kezdetét veheti a Disney+ európai offenzívája - a legújabb, és leggyorsabb ütemben növő streamingszolgáltató több nyugat-európai országban is elérhetővé teszi katalógusát.
A vártnál valamivel korábban, március 24-én indulhat európai hódító útjára a Netflix legfőbb riválisának tekintett Disney+ streamingszolgáltatás, mely a tengerentúlon a megjelenését követő két hónapban lehengerlő sikert aratott - igaz, szakértők arra hívják fel a figyelmet, hogy a kezdeti lelkesedés hamar alábbhagyhat, ha a cég nem bővíti tömegek számára vonzó, exkluzív új tartalmakkal katalógusát. A Disney+ tavaly novemberben az USA-ban, Kanadában, Ausztráliában, Új-Zélandon és Hollandiában élők számára vált elérhetővé, ehhez csatlakoznak most újabb, nyugat-európai országok a nemzetközi bővítés első fázisában.
Így március 24-én Nagy-Britannia, Írország, Franciaország, Olaszország, Spanyolország, Svájc, Németország és Ausztria is felkerül a Disney+ térképére, míg az északi államok, Belgium és Portugália valamikor a nyáron csatlakozhat. Kelet-európai bővítésről egyelőre nincs konkrét információ, de könnyen elképzelhető, hogy a jelenleg mintegy 500 mozifilből és 7500 sorozatepizódból álló katalógus még az idén, de legkésőbb jövőre a régiónkban is elérhetővé válik legálisan.
A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.
A Disney+ szolgáltatás ára Európában havi 6,99, illetve évi 69,99 euró vagy angol font lesz, vagyis a díj centre pontosan egyezik a Netflix legolcsóbb csomagjának árával. Fontos különbség a Netflix és a Disney+ között, hogy előbbi több tarifát is kínál részben a nézők száma (családi csomagok), részben minőség alapján szegmentálva - ilyen választási lehetőség az új szolgáltatás esetében egyelőre nincs.
A két hónappal ezelőtti indulásával repülőrajtot vett a Disney+ már az első napokban elérte a bűvös tízmilliós előfizetői lélektani határt. A cég azóta sem tett közzé adatokat az előfizetői bázisról, a különféle, alkalmazásletöltéseket és alkalmazáshasználatot elemző cégek mérései szerint az új streamingszolgáltatást ma már jó eséllyel több tízmillióan használják, és csak a mobilos kimenet közel százmillió dollárt hozott a cégnek. Ez az előfizetői bázis bővülhet jelentősen az európai piacnyitást követően.