Nagyon erősen nyitott a Disney+
Nagyon erősen nyitott tavaly év végén a Disney saját streamingszolgáltatása, a Disney+, melyet már a megjelenése előtt a Netflix első számú riválisának tituláltak. Bár a cég eddig nem tett közzé előfizetőszámot, az alkalmazáshasználati statisztikák beszédesek.
Túlzás nélkül állítható, hogy a két hónappal ezelőtti indulásával repülőrajtot vett a Disney saját online videostreaming-szolgáltatása, a Disney+, mely már az első napokban elérte a bűvös tízmilliós előfizetői lélektani határt. A cég azóta sem tett közzé adatokat az előfizetői bázisról, a különféle, alkalmazásletöltéseket és alkalmazáshasználatot elemző cégek mérései szerint az új streamingszolgáltatást ma már jó eséllyel több tízmillióan használják, és csak a mobilos kimenet közel százmillió dollárt hozott a cégnek.
Az egyelőre öt országban (Egyesült Államok, Kanada, Ausztrália, Új-Zéland, Hollandia) elérhető szolgáltatáshoz tartozó applikációt a Sensor Tower statisztikái szerint eddig 41 milliószor töltötték le az App Store-ból és a Google Play Store-ból, a mobilos költés (alkalmazáson belüli vásárlás) pedig elérte a 97,2 millió dollárt. Bár a letöltési átlag a második hónapban jelentősen csökkent (ekkor már csak 13,5 millió letöltést regisztrált az applikáció), a költés nem zuhant be számottevően: az első hónap 53,3 millió dollárjával szemben 43,9 millió dolláron tartotta magát a mobilos bevétel.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Az elemzőcég szerint a Disney+ ezzel az utóbbi hónapokban indult új streamingszolgáltatásokkal összehasonlítva messze vezeti a költési toplistát, az AT&T-hez tartozó HBO Now "mindössze" 23,7 millió dollárt hozott mobilos fronton az indulást követő két hónapban.
Az Apptopia nevű, alkalmazáshasználatot elemző cég hasonló következtetésekre jutott a Disney+ kapcsán: A cég elemzése rámutat, a Disney+ alkalmazás a megjelenését követő egy hónapon keresztül minden nap vezette az App Store és a Google Play Store letöltési toplistáját az Egyesült Államokban. Emellett a Disney+ felhasználók a mérések szerint hosszabb ideig is használják az appot, mint a rivális platformok (elsősorban a Netflix és az Amazon Prime Video) alkalmazásait, jóllehet, egy induló szolgáltatásnál ez természetes jelenségnek tekinthető.
Az App Annie-tól származó statisztikák szerint a Disney+ felhasználói bázisa jelentős átfedést mutat a Netflixével, legalábbis iOS platformon. A Netflix-felhasználók negyede letöltötte iPhone-jára vagy iPad-jére a Disney+ alkalmazást a tavalyi év utolsó negyedévében, ami szintén rekordnak számít. A kutatócég érdekességképpen megjegyzi, hogy a Play Store-t vizsgálva sokkal kisebb (15%-os) az átfedés, az android-felhasználók 29%-a ugyanakkor a Netflix mellé letölti (és használja) az Amazon Prime Video alkalmazást. A magyarázat a cég szerint az lehet, hogy utóbbi ingyenesen elérhető az Amazon Prime fiókkal rendelkező felhasználók számára, az androidos felhasználók pedig köztudottan költségérzékenyebbek, mint az iOS-eszközt használók.