Amerika: Teljesen más márkákban bíznak a fiatalok és az idősek
Az amerikai vásárlók az állami postaszolgálatot választották a legmegbízhatóbb márkának, amelyet a sorban technológiai cégek követnek, úgy mint az Amazon, a Google és a PayPal. Eközben legkevésbé a hírügynökségekben, az amerikai kormányban vagy Hollywoodvan bíznak. A legérdekesebb viszont a nagy brandfelmérés szerint a generációs megosztottság a márkabizalom kérdésében.
Egyáltalán nem hasonlít a Z-generációs (18-22 éves) fiatal felnőttek és az idősebb Baby Boomer generációsok (61-80 évesek) véleménye, ha a márkákba helyezett bizalomról van szó, a Morning Consulting felmérése szerint. A cég hozzáteszi, hogy a bizalom az egyik legfőbb kulcsa a sikernek, vagyis a felhasználók várható előfizetésének, és ezért is fontos ez a kérdés. A két korosztály hozzáállása közt viszont jelentős különbségek vannak, és míg a fiatal felnőttek sokkal kevésbé bíznak egy átlag cégben, mondván a bizalmukat először ki kell érdemelni, addig az idősebbek alapból megadják a bizalmat a vállalatoknak.
Az amerikai fiatalok egyértelműen a technológiai cégeket preferálják a hagyományos szolgáltatókkal vagy az offline márkákkal szemben. A lista élén a Google áll 47,1 százalékos bizalmi aránnyal, majd szorosan a Netflix követi 47 százalékkal. Ezután pedig az Amazon (46,6%) a YouTube (41,9%), és a Playstation (39,2%) szerepel a bizalmi toplistán.
A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.
Az idősebb vásárlók teljesen másképp gondolkodnak, a kedvencük az Egyesült Államok postaszolgáltatása, amelyet 42,2 százalék tart nagyon megbízhatónak. Ezenkívül kedvelik még a UPS csomagküldő szolgálatot (37,6%), a Hershey csokoládéit (37,1%), az időjárás jelentő Weather Channelt (36,9%) és a Cheerios müzlit (35,6%).
A legfiatalabb és a legidősebb vásárlók közt elhelyezkedő többi korosztály a két szélső érték keverékét adja, vagyis egyaránt szerepelnek tech cégek és hagyományos márkák is a legmegbízhatóbbnak tartott márkáik közt. Az Y-generació (23-40 évesek) tagjainak kedvencei ebből a szempontból a Google (44,2%), a UPS (43%), az Amazon (42,3%), a Paypal (40,7%) és a Netflix (40,4%). Az X-generació (41-60 évesek) pedig leginkább az Egyesült Államok postaszolgálatába (41,7%), majd a Google-be (39,1%), az Amazonba (38,7%), a Hershey-be (38,1%) és a Paypalba (38%) fekteti bizalmát.
Metodológia
A Morning Consulting adatelemző cég 16,7 ezer interjút készített minden egyes márkával kapcsolatban, amelyet 2200 főt megkérdező kérdőíves kutatással egészített ki - a felmérés reprezentatív az Egyesült Államok tekintetében. A kutatás összesen 2 ezer márkát mért fel abból a szempontból, hogy a felhasználók mennyire bíznak meg benne. A válaszlehetőségek közt szerepelt minden esetben a nagyon, valamennyire, nem annyira, az egyáltalán nem és a nem ismerem. A jelentésben megbízható márkának tartott termékek vagy szolgáltatások között azok szerepelnek, amelyeket a legtöbben a "nagyon" megbízható kategóriába soroltak.