Kína TikTokja elérte a napi 400 millió felhasználót
Rohamtempóban nő a ByteDance másik rövidvideós alkalmazásának, a kontinentális Kínában elérhető Douyinnak a felhasználói tábora. Egy frissen megjelent éves jelentés néhány további adatot is elárul a kínai appról.
A TikTok rendkívüli növekedéséről már sokszor lehetett hallani, de ezek az adatok nem tartalmazzák a rövidvideós alkalmazás kínai megfelelőjének, a Douyinnak a felhasználóit. Most az anyacég ByteDance a Kínában futó szolgáltatásról is elárult pár információt az éves jelentésében - ez kínaiul innen elérhető vagy (nem hivatalos fordításban) angolul innen. Az összefoglaló szerint a Douyin mostanra megugrotta a napi 400 millió aktív felhasználót, ami elég jelentős növekedés az egy évvel ezelőtti 250 milliós bázishoz képest. Az app egyébként csak a kontinentális kínai részén érhető el, tehát például a tajvani és hongkongi felhasználók egyelőre nem férhetnek hozzá hivatalosan a szolgáltatáshoz. Így a Douyin legnagyobb felhasználótáborát a tajvani, a liaoningi és a sanghaji felhasználók alkotják.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A jelentésben kitűnik, hogy a felhasználói szokások mennyire eltérnek Kínában például az Egyesült Államokhoz képest - mutat rá Katherine Wu, egy New York-i cég befektetője. Míg a TikTokon jellemzően a tizenévesek osztanak meg egymás közt táncolós videókat, addig Kínában ez főleg az 1960-as években születettek hobbija - eközben a 2000-es években születettek jellemzően animéket posztolnak. Wu elmélete szerint Amerikában több az internetet natív módon kezelő felhasználó, de Kínában több az okostelefont készségszinten kezelő használó, akiknek köre túlterjed az 1980-as évek után születetteken. Az országban például teljesen elterjedt a WeChat, a digitális fizetési megoldások és az e-kereskedelem, amelyek mind a mobilhasználathoz kötődnek. A befektető szerint ebből is következhet, hogy a Douyinnak mindössze három év alatt sikerült megugrania a 400 milliós napi aktivitást.
További érdekesség, hogy az országban kevésbé a táncolós-tátogós videók népszerűsége jellemző, hanem inkább a tudásmegosztó tartalmaké. Mi több, a ByteDance a Douyint Kínában a legnagyobb tudásmegosztó, kulturális és művészeti platformnak nevezi a jelentésében, amelyen tavaly közel 15 millió informatív tartalmat osztottak meg a feltöltők. Ráadásul csak az utóbbi két kategóriában található videókat 543 milliószor játszották le a felhasználók egy év alatt. Az összeállítás szerint egyébként a legkedveltebb videókat a tanárok töltötték fel (620 millió kedvelés), utána következnek az ápolók, a tűzoltók, a rendőrök és a doktorok.
Összességében a Douyin már a kínai okostelefon használók 59 százalékának alkalmazásai közt megtalálható, ami 2020-ban 59,6 százalékra fog felkúszni az eMarketer előrejelzése szerint.