Az Apple húzza be a mobilos piac profitjának kétharmadát
Az okostelefonos piac nyereségének eloszlását vette górcső alá egy friss elemzésében a Counterpoint Research.
Az elemzés szerint bár az Apple bevételt tekintve "csak" a piac 32 százalékát birtokolja, a nyereséget tekintve viszont továbbra is utcahosszal vezet. A cupertinói vállalat ugyanis a komplett piac nyereségének mintegy 66 százalékát vágja zsebre, miközben a jelenlegi legnagyobb konkurens Samsungnak mindössze 17 százalék marad.
A Counterpoint Research állítja, az Apple továbbra is töretlen népszerűségnek örvend az amerikai, európai, illetve a japán piacon egyaránt. A piackutató szerint a következő években nem várható számottevő változás, az Apple megőrizheti erős pozícióját, hála egyre bővülő ökoszisztémájának, mely segít megtartani a felhasználói bázist. Az elemzők szerint az aktuális, utolsó negyedévben még magasabbra emelkedhetnek a cég eladásai, illetve ezzel együtt a profit, hála az ünnepi szezonnak.
A második helyen kullogó Samsung úgy ért el 17 százalékot, hogy mind a Galaxy Note 10, mind pedig a Galaxy A széria pozitív fogadtatásban részesült. Az amerikai és a dél-koreai vállalatot a kínai gyártók hada követi, élükön a Huawei-jel, amelyet az Oppo, a Vivo, illetve a Xiaomi követ néhány százalékos nyereséggel. A Counterpoint Research szerint a kínai szereplőknek egyre nagyobb kihívást jelent az átlagos eladási ár (ASP) és a haszonkulcs növelése. Ennek kettős oka, hogy a vásárlók ugyanis egyre ritkábban cserélik készülékeiket, illetve jó ideje már az Apple is kínál olcsó(bb) készülékeket.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Előbbi minden szereplőre hatással van, a piackutató szerint ugyanis az egyre hosszabbra nyúló csereciklus miatt a harmadik negyedévben 11 százalékkal csökkent a teljes piac nyeresége. A Counterpoint Research elemzésének nyilvános része sem a pontos forgalmat, sem pedig a nyereséget nem közli, a Gartner is csak a darabszámot publikálja. Utóbbi szerint a harmadik negyedévben valamivel több mint 387 millió okostelefon talált gazdára, mely szerény, 0,4 százalékos csökkenést jelentett az egy évvel korábbihoz képest.