Egész jól fogadják a reklámokat a podcasthallgatók
Bár érezhetően nőtt a podcastokban hallható reklámok mennyisége, de az aktív hallgatókat egy kutatás szerint ez nem zavarja, addig, amíg a hirdetések számukra releváns tartalmakat és szolgáltatásokat tartalmaznak.
Érdekes felmérésben hívja fel a hirdetők figyelmét az Edison Research és a PodcastOne Network a podcastokban rejlő potenciálra. Az utóbbi időben több reklámpiaci kutatás rámutatott a podcasthirdetések számának emelkedésére, és a további növekedés iránti várakozasokra. A most megjelent felmérés pont a másik oldalt, a sok podcastot hallgatók véleményét mérte fel a hirdetésekkel kapcsolatban, és meglepően pozitív eredményre jutott - a hirdetők szempontjából.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A kutatási jelentés "Super Listener" címkével illeti a heti 5 óránál több podcastot hallgató közönséget, akik közül több mint ezer főt kérdeztek meg a kutatók. A felmérésben részt vevők fele 6-12 órányi podcastot hallgat egy héten, nagyjából negyede 5-6 órát, és további negyede 12 óránál is többet. A sokat podcastolók egyébként más médiát is szívesen fogyasztanak, több mint felük használ mellette videostreaming- (79%), zenestreaming (63%) szolgáltatást és néz hagyományos tévéműsorokat (58%).
Mégis 44 százalék nagyobb figyelmet fordít a podcastokban elhangzott hirdetésekre mint más médiára, sőt 37 százalék számára ez a legjobb mód, ahogy egy márka elérheti őt a saját bevallása szerint. Ráadásul a sok podcastot hallgatók 70 százaléka megfontolta már legalább egy olyan termék megvásárlását, amelyről egy gyakran hallgatott műsorában hallott. Csak a válaszadók 5 százaléka gondolja úgy, hogy a podcastban elhangzó reklám negatív hatással van a vásárlási kedvére, 49 százalék szerint nem befolyásolja azt, míg 46 százalék kifejezetten szívesebben válaszol olyan terméket, amiről egy podcastban hallott.
Pedig a megkérdezett hallgatók fele észlelte, hogy a podcastokban a reklámok száma emelkedett az utóbbi egy évben. A felmérést megelőző héten a legtöbben podcastban hallottak hirdetést (85%), csak ezt követte a weboldalon (81%) vagy közösségi médiában (76%) látott reklám. Viszont egy másik kérdésre adott válasz szerint egyáltalán nem sokan gondolják úgy (24%), hogy a reklámmenyiség sok lenne mondjuk a közösségi médiához, a rádióhoz vagy a weboldalakhoz képest (46-51%). Főleg valószínűleg azért, mert itt tartják az érdeklődési körük szerint legtöbben relevánsnak a reklámokat (41%), csak ezt követik a közösségi média oldalak (40%), a weboldalak (37%) és a streaming rádió (33%).
Ebből is látszik, hogy miért szánt idén a Spotify 500 millió dollárt a podcasttechnológiák és tartalmak felvásárlására, és miért feküdt rá újra az Apple is a fejlesztésekre. Az IAB reklámszakmai szervezet jóslata szerint a podcastok piaca 2021-re az Egyesült Államokban eléri az 1 milliárd dolláros hirdetési bevételt, amely tavaly még 479 millió dollárt tett ki.
METODOLÓGIA
A felmérést az 50 országban működő Edison Research kutatócég és a legnagyobb, hirdetőkkel támogatott PodcastOne Network podcast hálózat végezte. A felmérés keretében 1032 interjú készült a heti 5 óránál több podcastot hallgató felhasználókkal. Az eredményeket a kutatók súlyozták életkor és nem szerint a reprezentativitás értelmében.