A magyar mobilpiac kevesebb mint 1 százaléka a DIGI-é
Megjelentek az első értékelhető számadatok a magyar mobilpiac negyedik szereplőjének számító DIGI Távközlési Kft. szerepléséről a mobilszegmensben. A tesztüzemben működő szolgáltatással egyelőre nem ér el óriási tömegeket a cég, és még kevesebbet keres rajtuk, kérdés, hogy ez a jövőben miként változhat majd.
Közzétette harmadik negyedéves üzleti jelentését a holland DIGI Communications N.V., a DIGI Távközlési Kft. anyacége. A tőzsdén jegyzett vállalatcsoport pénzügyi és működési statisztikáiból egyebek mellett végre pontosabb képet lehet kapni arról, hogy a cég a májusban indult, egyelőre tesztjelleggel üzemelő mobilszolgáltatásával hány ügyfelet szólított meg.
Magyarországon - a vállalatcsoport második legnagyobb piacán Románia után - a DIGI a 2019. szeptember 30-ával záródó háromhónapos időszakban 53,1 millió eurónyi árbevételt termelt, ami 2,7 százalékos csökkenés az egy évvel korábbi időszakkal összehasonlítva. Az év első kilenc hónapját tekintve ugyanakkor jelentős a növekedés: az árbevétel éves szinten 21,2%-kal, 163,6 millió euróra nőtt. A növekedés oka részben az Invitel tavalyi felvásárlásának tudható be - ekkor az előfizetői bázis minden szegmensben jelentősen, több százezer háztartással (RGU) bővült.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Az előfizetői bázis különböző szegmensekre lebontva alapvetően a piaci trendeknek megfelelően alakult a harmadik negyedév végére, így a DIGI Magyarországon 704 ezer tévés előfizetővel, 757 ezer internetelőfizetővel és 691 ezer vezetékestelefon-előzizetővel rendelkezett, ami rendre 2,8%-os és 2,2%-os emelkedésnek, valamint 0,9%-os csökkenésnek felel meg. A statisztikákból emellett kiderül, hogy a hazai mobilpiacon szárnyait bontogató DIGI május végétől szeptember végéig összesen 72 ezer mobilos ügyfelet tudott gyűjteni a DIGI Mobil tesztszolgáltatáshoz, ami a teljes piacméret kb. 0,7 százalékának felel meg.
Érdekesség, hogy a működési statisztikák szerint a DIGI jobban keresett (pontosabban nagyobb árbevételt ért el) a mobilszolgáltatáson, amíg a Telenor viszonteladójaként mobilnetet értékesített ügyfeleinek: Míg 2018. harmadik negyedévében 16 ezer előfizető 300 ezer eurónyi árbevételt termelt a cégnek, addig egy évvel később a 72 ezer DIGI Mobil ügyfél mindössze 100 ezer eurót hozott. Lényeges szempont ugyanakkor, hogy a DIGI Mobil tesztszolgáltatás nulla forint havi díj fejében vehető igénybe, fizetni csak a hálózaton kívülre irányuló hívásokért és SMS-ekért kell.
Fontos kiemelni emellett, hogy a DIGI jelenleg csak olyan meglévő ügyfelek számára biztosítja a tesztlehetőséget, akik a mobilszolgáltatás által lefedett területen élnek, és bár a fejlesztés folyamatos, a hálózat kiterjedése nagyon messze van még az országos szinttől. Ráadásul egy DIGI ügyfél akár 4 SIM-et is hazavihet az ügyfélszolgálati pontról, így a tényleges aktív használók száma nehezen becsülhető meg.