A Disney lehet a következő évek nagy nyertese az SVOD-piacon
Egy friss előrejelzés szerint a Disney most induló SVOD-platformja, a Disney+ lehet a legnagyobb nyertese a következő öt év streamingháborújának.
Új szereplők és újabb régiók erősödéséről szólhat a következő öt éves időszak az előfizetéses videostreaming-szolgáltatások (SVOD) piacán. A Digital TV Research friss felmérése szerint 2019 és 2025 között az öt legnagyobb streamingplatformhoz 257 millió új előfizető csatlakozhat majd, így a teljes SVOD-ügyfélbázis mérete öt év múlva elérheti az 530 milliót. Az öt legnagyobb piaci szereplő sorrendben a Netflix, az Amazon, a Disney+, az Apple TV és az HBO Max (az HBO új, 2020-ban induló, a jelenlegieknél bővebb kínálatot felvonultató platformja) lesz.
A kutatócég felmérése alapján a következő évek legnagyobb nyertese a streaming-háborúban minden bizonnyal a Disney most induló platformja, a Disney+ lesz, aligha véletlenül: A cég számos, a filmtörténelem legerősebb franchise-aiba tartozó mozifilm jogaival rendelkezik, melyet így saját ernyő alá vonva attraktív kínálatot nyújthat előfizetőinek. Ráadásul mindez azt is jelenti, hogy ugyanezek a filmek a rivális platformokon értelemszerűen nem lesznek ott, vagyis a Disney ezzel két legyet üt egy csapásra.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Mindennek köszönhetően a Disney+ előfizetői bázisának mérete 2025-re átlépheti a 100 milliós lélektani határt, miközben a Netflixhez ugyanennyi idő alatt 70 millióan csatlakozhatnak majd - áll a kutatásban. Szakértők szerint ugyanakkor nem elhanyagolható szempont, hogy a Netflix a honi piacon, azaz az Egyesült Államokban részben az erős versenynek, részben a telített piacnak köszönhetően már alig lesz képes a növekedésre, így a 70 millió új ügyfélből csupán hatmillió érkezhet az USA-ból.
Beszédes, hogy az SVOD-piacon szintén frissen rajtoló szereplőnek számító Apple TV+ -nak nem jósol különösebben fényes jövőt a kutatás, és ugyanez mondható el az HBO Max-ról is - előbbi mindössze 27 millió, utóbbi 30 millió fizető előfizetővel rendelkezhet majd 2025-re a Digital TV Research szerint.