Még ott sem nagyon használjuk a Wi-Fi hívást, ahol lenne értelme
A modern okostelefonok ma már szinte kivétel nélkül képesek Wi-Fi hálózatokra csatlakozva hagyományos hanghívást bonyolítani, egyelőre azonban kevés szolgáltató támogatja a Wi-Fi hívás funkciót, és ahol adott az operátor részéről támogatás, ott a felhasználók jellemzően nem élnek a technológiában rejlő lehetőségekkel - derül ki egy felmérésből.
Hiába támogatja a legtöbb modern okostelefon és egyre több mobilszolgáltató az Wi-Fi hívás funkciót, az előfizetőknek alig negyede használja csak rendszeresen a technológiát mobilhívásokhoz - derül ki egy felmérésből. Pedig ez a technológia lehetővé teszi, hogy az ügyfelek olyan területeken is indíthassanak és fogadhassanak hagyományos hanghívásokat, ahová a szolgáltató hálózata egyáltalán nem ér el, miközben a mobilcég számára is tartogat járulékos előnyöket a rendszer használata.
Egy 5000 főből álló reprezentatív kutatás eredményei alapján a megkérdezettek mindössze negyede jelezte, hogy rendszeresen telefonál Wi-Fi hálózatokon keresztül a készülékével, 32%-uk azonban soha nem hallott még a Wi-Fi hívás funkcióról. A felmérésben résztvevő ügyfelek 18%-a nyilatkozott úgy, hogy a készülékükön bekapcsolták ugyan a funkciót, de fogalmuk sincs, hogy a hívások során ténylegesen Wi-Fi -n épül-e fel a kapcsolat. A kutatásból szintén kiderült, hogy akik használják, rendszerint elégedettek a Wi-Fi hívások minőségével, az ügyfelek 88%-a nyilatkozott úgy, hogy a hagyományos mobilhívásokhoz hasonló, vagy azoknál jobb minőséget tapasztalt, miközben csak 18% állította azt, hogy a rossz minőségű szolgáltatás miatt kikapcsolta a funkciót.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A Wi-Fi hívás egyáltalán nem új keletű találmány a mobiltelefóniában: A szolgáltatásnak komoly múltja van az Egyesült Államokban, ahol eleinte főképp az erősen hiányos területi lefedettségre válaszul használták a megoldást. Azóta a funkció mát tucatnyinál több európai országban is elérhető, többek közt a Vodafone, az Orange, a 3, a Swisscom és a Telekom különböző leányvállalatainak hálózatain. A Wi-Fi hívás esetén a hanghívás - hasonlóan a 4G-alapú hanghíváshoz (VoLTE) - teljesen IP-alapon épül fel, mely a 4G-hanghoz hasonló előnyökkel is kecsegtet, azaz gyorsabbá válik a hívásfelépülési idő és jobb lehet a beszélgetés hangminősége. Fontos különbség ugyanakkor, hogy ebben az esetben nem a szolgáltató rádiós hálózatára csatlakozik a készülék, hanem lényegében bármilyen Wi-Fi hotspotra.
Hazánkban a rendszer egyelőre minimális mértékben van jelen a hálózatokban - ennek oka elsősorban, hogy a hazai hálózatok lefedettségével jellemzően nincs olyan probléma, melyre a Wi-Fi - alapú hanghívás jelentené a megoldást. Nem véletlen, hogy az első hazai szolgáltató, mely a Wi-Fi hívás funkciót bekapcsolta a májusban megjelent DIGI Mobil volt, ezzel mintegy kompenzálva az erősen foghíjas hálózati lefedettséget. A DIGI mellett - egyelőre teszt jelleggel - a Telekomnál érhető el a Wi-Fi hívás lehetősége, az opció bekapcsolását az operátor ügyfélszolgálatán kell kérni.