Magyarországon is stratégiát vált a Fujitsu
Komolyan átalakítja a hazánkat is magában foglaló EMEIA (Europe, Middle East, India, Africa) régió üzleti modelljét a Fujitsu, amely a változó piaci igényekhez alkalmazkodva két részre bontotta a területet.
Egyes országokban a nagyobb hozzáadott értékkel bíró üzleti szolgáltatások kerülnek fókuszba, másokban pedig (ideértve hazánkat is) teljesen a viszonteladói csatornákra fókuszál a Fujitsu. A japán vállalat arra számít, hogy a 2020 szeptemberéig lezáruló átalakulásnak hála jelentősen javítani tudja pozícióját az egyre kiélezettebb versenyt generáló piacon.
A Fujitsu legfőbb célja a szolgáltatásorientált működési modell adaptálása, amelytől hosszabb távon teljesítményének javulását várja a cég, mely a versenyképesség javulása mellett természetesen stabilan profitábilis működést jelent. A japán vállalat összevetette az elmúlt években kirajzolódott piaci trendeket és igényeket saját üzleti működésével. A konklúzió szerint elkerülhetetlen az üzleti modell jelentős átalakítása, amelynek végeredményéül egy az eddigieknél lényegesen fókuszáltabb Fujitsu jöhet létre.
Knuth Molzen, a hazánkat is magában foglaló régió vezetője a HWSW kérdésére elmondta, hogy a digitális transzformáció nem csak az ügyfelek, hanem a Fujitsuhoz hasonló globális beszállítók részéről is új megközelítést kíván. A versenyképesség megőrzéséhez (illetve növeléséhez) szükségesnek találták a működési komplexitás csökkentését, amely egyenes utat jelent a fókuszáltabb, gyorsabb működéshez. Ez elengedhetetlen a nagyobb piacok megfelelő kiszolgálásához, ahol az ügyfelek jelentős része már egy komplett csomagban gondolkozik, amely nagy vonalakban a különféle termékek és megoldások, illetve szolgáltatások tökéletesen összehangolt együttesét jelenti.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Utóbbinak megfelelően Európa tizenhat országában, azaz Ausztriában, Belgiumban, Dániában, az Egyesül Királyságban, Finnországban, Franciaországban, Hollandiában, Írországban, Lengyelországban, Luxemburgban, Németországban, Oroszországban, Portugáliában, Spanyolországban, Svédországban, illetve Svájcban marad meg a teljes Fujitsu portfólió, valamint a jövőben ezekre a piacokra kerül a nagyobb hangsúly különféle befektetések formájában.
A hazánkat is magában foglaló többi piacon csökkenti működési komplexitását, illetve ezzel együtt bizonyos kiadásait a Fujitsu. Ennek megfelelően Magyarországon a viszonteladói csatorna kapja a további főszerepet, amelyen keresztül a Fujitsu termékeihez, valamint az azokhoz közvetlenül kapcsolódó szolgáltatásokhoz férhet majd hozzá a piac. Knuth Molzen szerint az elmúlt évtizedekben kiépített hálózat remek alapot nyújt ehhez, pláne annak tükrében, hogy az EMEIA régióban már eddig is a viszonteladói csatorna felelt az üzlet mintegy 80 százalékáért. A jövőben már teljesen a partnerek feladata lesz a termékekhez kapcsolódó különféle események (tréningek, workshopok, stb.) megszervezése, valamint a terméktámogatás megvalósítása.
Knuth Molzen szerint a magyarországi partnerek számára szinte észrevétlen lehet a váltás, a viszonteladói csatorna ugyanis remekül állta a sarat az elmúlt években. Molzen kiemelte, hogy az adatközpontos termékek, illetve az azokhoz kapcsolódó szolgáltatások szempontjából Magyarország remekül teljesített a közelmúltban, amely további optimizmusra ad okot.