Mindenkit meglepett a Spotify szárnyalása
Meglepően erős harmadik negyedévet zárt a világ legnagyobb online zenestreaming-szolgáltatójának számító Spotify. A cég fennállása óta harmadszor nyereséggel zárt, a fizető ügyfelek pedig az erősödő konkurencia dacára szépen érkeznek.
A legtöbb előzetes elemzői várakozást felülmúló harmadik negyedéves üzleti eredményeket jelentett tegnap a Spotify. A világ legnagyobb online zenestreaming-szolgáltatását jegyző svéd cég egy év alatt 23 millió fizető ügyfelet (prémium előfizetőt) szerzett, így a vállalat szolgáltatásáért mostanra mintegy 113 millióan fizetnek országonként és régiónként adott esetben eltérő összeget - az aktív felhasználói bázis mérete eközben szorosan megközelítette a 250 milliós álomhatárt.
A Spotify ráadásul fennállása óta immár harmadik alkalommal meglepetésre profitot termelt (1,731 milliárd eurós árbevétel mellett 54 millió eurót), melyhez az előfizető bázis növekedésén túl több, költségoptimalizálási célt szolgáló üzleti döntés is vezetett. A streamingszolgáltató így többek közt kevesebbet fordított marketingtámogatásra, fejlesztésekre, illetve előállt egy olyan konstrukcióval bizonyos régiókban, mely páros zenehallgatást tesz lehetővé a családi csomagokhoz képest kedvezőbb áron.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
A szolgáltató térnyerése bár alapvetően újabb piacokat nyit meg a platformon megjelenő zenészek, kiadók számára, az előadók és a streamingszolgáltató időről-időre egymásnak feszülnek a jogdíjkezelési kérdésekben. A Spotify nyitása a fejlődő piacok felé egyben azt is jelentette, illetve jelenti, hogy a bevételstruktúra változásával csökken az egy előfizetőre jutó árbevétel is, ez pedig közvetlenül kihat az előadóknak kifizetett jogdíj mértékére. Ezt ellensúlyozhatja a fogyasztás növekedése, melyet az új piacokon való megjelenés biztosíthat.
A Spotify a negyedik negyedévre az elemzői konszenzusnak többé-kevésbé megfelelő további növekedést prognosztizált, így a streamingszolgáltató az év végére saját becslései szerint 120-125 millió fizető ügyféllel rendelkezhet majd, a havi átlagos aktív felhasználószám pedig elérheti a 255-270 milliót. A cég a harmadik negyedéves üzleti eredmények közzétételével egy időben bejelentette, hogy távozik a pénzügyi vezérigazgatói pozícióból Barry McCarthy, aki teljesen nem szakít a céggel, hiszen távozását követően az igazgatótanács tagjává válik.