:

Szerző: Koi Tamás

2019. október 21. 10:32

Több mint tíz 5G-s telefon jön jövőre a Xiaomitól

Jelentősen kibővíti jövőre az 5G-képes készülékeinek kínálatát a feltörekvő Xiaomi, mely anyaországában egyre komolyabb versenykényszerbe kerül, amit részben az európai terjeszkedéssel igyekszik kompenzálni.

Több mint tíz új 5G-s készüléket tervez piacra dobni 2020-ban a Xiaomi, mondta el a vállalat első embere, Lei Jun egy tegnapi konferenciaelőadáson. A cég portfólióbővítése a tradicionálisan kedvező árszintre pozicionált Xiaomi készülékek révén hozzájárulhat ahhoz, hogy az 5G-képes készülékek gyorsabban utat találjanak a kevésbé tehetős felhasználókhoz is, mind a honos, mind pedig a nemzetközi piacon.

A vállalat múlt hónapban dobta piacra Kínában az első, kifejezetten a helyi piacra szánt 5G-képes modelljét, a Xiaomi Mi 9 Prót, ugyanakkor a márka már 5G-s modelljei már az európai hálózatokban is kaphatók (például Xiaomi Mi Mix 3 a román Vodafone-nál). A gyártó szerint a Xiaomi Mi 9 Pro iránt rendkívül élénk kereslet mutatkozott, részben ennek hatására döntött úgy a cég, hogy jövőre a belépő- a közép- és a felsőkategóriás szegmensben egyaránt bővíti az 5G-s kínálatot.

mi9pro_launch
a mi 9 pro bemutatója kínában

A Gitlab mint DevSecOps platform (x)

Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.

A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.

Lei ezzel együtt a konferencián elmondta, az iparági szereplők számára egyre komolyabb dilemmát jelent, hogy a 4G- és 5G-képes modelleket hogyan szegmentálják a kínálatban. A cégvezető elmondása szerint az 5G-képes készülékek kínálatának jelentős bővítése jövőre elkerülhetetlen lesz, mivel félő, hogy a 4G-s telefonok eladhatatlanná válnak majd, különösen az év második felétől. A cégvezető hozzátette, reméli, addigra az operátorok 5G-hálózata is készen áll majd a készülékek fogadására.

A Xiaomi számára most mégsem az 5G-s generációváltás, sokkal inkább a kínai piacon erősödő konkurenciaharc okozza a legnagyobb fejfájást. A Huawei-t érintő kereskedelmi embargó egyik legnagyobb kínai vesztese a Xiaomi, mely az idei második negyedévben a kínai piac 11,8%-át birtokolta, miközben egy évvel korábban még 13,9%-on állt. Ennek egyik oka, hogy az amerikai embargó és az azzal járó veszteségek enyhítése végett a Huawei a hazai piacon próbálja növelni befolyását, ráadásul a kínaiak az embargó hatására támogatóan állnak hozzá a helyi piac legnagyobb szereplőjéhez, ami tovább rontja a Huawei versenytársainak helyzetét.

A Xiaomi éppen ezért éppen ott próbál erősödni, ahonnan a Huawei fokozatosan kiszorulhat, ha a dolgok állása nem változik: Az európai piacon a cég relatíve új szereplő, ennek ellenére a második negyedévben már az európai okostelefon-piac 9,6%-át birtokolta, ami több mint három százalékpontos emelkedés az egy évvel korábbi állapothoz képest. A korábban még jellemzően szürkeimportban érkező Xiaomi készülékek európai disztribúciója mára rendezetté vált, így egyre több operátor szerepelteti a kínálatában - a Magyar Telekomnál például idén októberben jelent meg a márka, de információink szerint rövidesen újra kaphatók lesznek Xiaomi készülékek a Telenornál, valamint megjelenik a márka a Vodafone-nál is.

Az üzemeltetői szakmát számos nagyon erős hatás érte az elmúlt években. A történet pedig messze nem csak a cloudról szól, hiszen az on-prem világ is megváltozott.

a címlapról