:

Szerző: mz

2000. november 1. 22:00

Az Adobe számára a hálózati publikációk jelentik a jövőt

[Techweb] Az Adobe Systems elnöke, John Warnock szerint cége jövője a hálózati publikációban rejlik.

Warnock, akinek cége az asztali kiadványszerkesztő programokra épül, úgy véli, hogy az Adobe-nak határozottabban kellene áttérnie szoftverfejlesztéseinek következő korszakába, melyet ő a hálózati publikáció korszakának nevezett. A cég januárban kezdi meg egy hálózati kiadványszerkesztő progam tesztelését.

Warnock szerint a felhasználók általános és egységes eszközöket és szabványokat igényelnek mind szövegszerkesztéshez, képkezeléshez, videofájlok és egyéb anyagok kezeléséhez, illetve az eredmény publikálásához akár weben, akár papíron.

"Régebben a Macintosh és a PC versenye miatt kellett aggódnunk, most a mobiltelefonok és a PDA-k fenyegetnek" - véli az elnök. Warnock egyébként 1982-ben alapította cégét, mely az asztali kiadványszerkesztés piacának meghódítására hamarosan szoros együttműködésbe kezdett az Apple-lel. A fejlesztő cég néhány évvel ezelőtt nagyon rossz pénzügyi helyzetbe került, de abból a Photoshop és Illustrator programok webes szabványokkal való bővítésével hamarosan kilábalt. Jelenleg egy három éves fejlesztés végén járnak, mely közös felhasználói felület és fájlformátumok készítését célozza webes és nyomtatott publikációkhoz.

Warnock szerint a cégek elképesztő mennyiségű adatot tárolnak, de feleslegesen nagy redundanciával, a legkülönfélébb adathordozókon. Januárban megkezdődhet egy olyan terméknek - az Adobe Studionak - a nyilvános tesztelése, mely öt és ötven fő közötti cégeknek kínál webes fájlmegosztást. Emellett egy, a tartalomkezelést az XML szabvány használatával megkönnyítő termék és egy például elektronikus könyvek kiadására alkalmas program megjelenése is várható az Adobe részéről.

Az Adobe a világ harmadik legnagyobb szoftvercége, bevétele több, mint egy milliárd dollár.

a címlapról