:

Szerző: Hlács Ferenc

2019. október 10. 13:50

A Facebook után a Twitter is személyes adatokkal sáfárkodott

A vállalat szerint nem tudni, hány felhasználót érint az ügy, a hibát mindenesetre javította a cég.

Biztonsági célra megadott személyes felhasználói adatokat használt hirdetések targetálására a Twitter - számolt be a vállalat. A cég közleményében arról beszél, a megadott érzékeny információkat, jelen állás szerint telefonszámokat és email címeket "véletlenül" használta a reklámok személyre szabására, és elnézést kért a felhasználóktól a hibáért.

A közösségi oldal egész pontosan a Tailored Audiences és a Partner Audiences hirdetési rendszerekben vetette be a biztonsági célra megadott adatokat. Előbbi szolgáltatást igénybe véve a hirdetők saját marketing osztálya által összeállított, email címeket, illetve telefonszámokat tartalmazó listák alapján célozzák meg a reklámokkal a felhasználókat, míg a Partner Audiences harmadik felektől származó adatbázisokra támaszkodik.

twttrill

A Twitter szerint "lehetséges", hogy mikor egy hirdető feltöltötte saját marketinglistáját a cég rendszerébe, a közösségi oldal a biztonsági céllal, például kétfaktoros azonosításhoz megadott telefonszámokat és email címeket is összevetette a listákkal a hirdetések pontosabb, célzott kiszolgálásához. Arról a vállalatnak nincsenek adatai - vagy legalábbis nem közli azokat - hogy pontosan hány felhasználó érintett az ügyben, azt viszont siet hangsúlyozni, hogy semmilyen személyes adatot nem osztott meg partnereivel vagy más, harmadik felekkel.

Hello, itt az idei SYSADMINDAY!

Szabadtéri helyszínen idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt. Melós hónapok után ez egy jó lehetőség, hogy találkozzunk barátokkal, kollégákkal.

Hello, itt az idei SYSADMINDAY! Szabadtéri helyszínen idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt. Melós hónapok után ez egy jó lehetőség, hogy találkozzunk barátokkal, kollégákkal.

Noha a cég szerint hibáról van szó, amelyért elnézést is kért felhasználóitól, az egyelőre nem világos, hogyan tudta a vállalat mindezt "véletlenül" véghez vinni. Mindenesetre a Twitter közleményében úgy fogalmaz, szeptember 17-én sikerült orvosolnia a hibát, amely az adatok ilyen jellegű felhasználásához vezetett, és a biztonsági céllal megadott személyes információkat már nem veti be a célzott hirdetések kiszórásához. Ez egyben azt is jelenti, hogy az ügy a szeptember 17. után regisztrált felhasználókat nem érinti. A vállalat azt ígéri, megteszi a szükséges lépéseket, hogy hasonló probléma a későbbiekben ne fordulhasson elő, a Twitter adatvédelmi irodája pedig egy online kapcsolatfelvételi űrlapot is közzétett, amelyen keresztül a felhasználók megkereshetik a céget kérdéseikkel.

Azért is különösen szerencsétlen esetről van szó, mert bár külső felek nem fértek hozzá a felhasználók telefonszámaihoz és email címeihez, a hasonló fiaskók könnyen tovább rombolhatják az egyébként sem túl stabil bizalmat a közösségi oldalak biztonságában, a felhasználók pedig a kétfaktoros azonosítás, vagy egyéb biztonsági funkciók használatához is - joggal - vonakodhatnak majd megadni adataikat. Ez utóbbi ismét a szolgáltatások biztonságának romlásához vezethet. Az egyelőre nem világos, hogy a Twitter fiaskója sértett-e konkrét adatvédelmi törvényeket, illetve hogy indul-e vizsgálat az ügyben a cég ellen.

A K8s annyira meghatározó technológia, hogy kis túlzással szinte az összes IT-szakemberre nézve karrier-releváns.

a címlapról

jogsértés

39

Bajban lehet az X az EU-ban

2024. július 12. 13:21

A Bizottság előzetes döntéshozatali eljárása szerint a közösségi platform működése több ponton is törvénysértő.