Exkluzív: jövő áprilistól nincs többé UPC
Jövő áprilistól egy ismert márkával kevesebb lesz a magyar távközlési piacon: megszűnik a jelenleg a Vodafone Magyarország által használt UPC brand, ezt követően a brit tulajdonú távközlési cég kizárólag a Vodafone márka ernyője alatt értékesíti mobil- és vezetékes szolgáltatásait.
Jövő áprilistól nem használja tovább a UPC márkanevet vezetékes szolgáltatásainál a Vodafone Magyarország - tudta meg a HWSW a cég elnök-vezérigazgatójától, Amanda Nelsontól. A vállalat idén nyáron az Európai Unió illetékes szerveinek jóváhagyását követően szerezte meg a UPC Magyarország Kft-t egy több országot érintő nemzetközi üzlet részeként, vagyis a UPC brand az akvizíciót követően nem egészen egy éven belül eltűnik a magyar piacról
A Liberty Global és a Vodafone Csoport közt kötött megállapodást tavaly májusban jelentették be a felek, a gigantikus értékű, 18,4 milliárd eurós üzlet részeként a brit multi tulajdonába kerülhetett az amerikai kábelcég német, román, cseh és magyar leányvállalata. A megállapodás részleteit akkor nem kommentálták érdemben az érintettek, így mostanáig az sem volt nyilvános, hogy mit kíván kezdeni a Vodafone a helyi piacokon a Liberty által használt márkanevekkel (a cég a magyar, a román és a cseh piacokon UPC márkanévvel volt jelen, míg Németországban a Unitymedia márkát használta).
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Úgy tudjuk ugyanakkor, hogy a márkahasználat egységesítése a kezdetek óta a tervek részét képezte, már csak azért is, mert a Liberty csak az akvizíciót követő hároméves időszakra adott engedélyt az új tulajdonosnak a UPC és Unitymedia márkanevek használatára. Egy tavalyi budapesti háttérbeszélgetésen ugyanakkor a cég vezérigazgatója még azt mondta a HWSW-nek, korai a márkahasználat kapcsán részletekbe bocsátkozni.
A UPC és a Vodafone egyes szolgáltatásainak és arculati elemeinek egységesítése már megkezdődött, az új tulajdonos szeptember elején jelentette be az első olyan kedvezményeket, melyek kifejezetten azoknak kedveznek, akik vezetékes- és mobilszolgáltatásokkal egyaránt rendelkeznek az egyesült cégnél, vagyis korábban UPC előfizetők voltak és rendelkeznek vodafone-os szolgáltatással is.
Gyakorlatilag ugyanebben az időpontban nyilvánvalóvá vált, hogy a Vodafone Magyarország nem kívánja tovább értékesíteni a UPC Mobil díjcsomagokat, melyeket a UPC Magyarország még mint virtuális mobilszolgáltató vezetett be 2014. novemberében. A jelenlegi UPC Mobil előfizetők a határozott idejű szerződési időszak végéig használhatják jelenlegi formában a szolgáltatást, ezt követően új tarifát ajánl számukra a Vodafone.
A UPC márka beolvasztásával - jövő áprilistól - a szolgáltató által kínált összes vezetékes elérés (VoCaTV telefon, internet, digitális kábeltévé) Vodafone márkanéven lesz elérhető a UPC jelenlegi szolgáltatási körzeteiben.