Szerző: Koi Tamás

2019. szeptember 27. 14:34

Egy cégbe vonja össze erőit a Media Markt

Egyesíti erőit a Media Markt Magyarországon - október 1-től a cég bolthálózatát és a webáruházat üzemeltető Kft.-k beolvadnak a Media Markt Saturn Holding Kft-be.

Szeptember végén egy cégbe szervezi tevékenységét Magyarországon a Media Markt áruházlánc, beleértve a 32 üzletet és a webáruházat. A változás hatására a Media Markt Saturn Holding Kft. a legnagyobb, elektronikai termékeket forgalmazó kereskedőcéggé válik hazánkban, miközben az eMAG és az Extreme Digital egyesíti erőit - de még ez is feltételezhetően csak a harmadik helyre elég majd a képzeletbeli dobogón a Media Markt és az Euronics mögött.

A Media Markt magyarországi üzleteit üzemeltető Kft-k egy kézbe kerülését idén májusban jelentették be a felek. A hazai áruházak zömét jelenleg egy Kft. kezeli, az említett 32 üzlet és a webshop összesen 22 céghez tartozik, illetve tartozott. Szintén a Media Markt Saturn Holding része lesz október 1-től a tavaly alapított Media Markt Retail Cooperation Kft, mely TESCO áruházakban található 10 Media Markt értékesítési egység működéséért felel.

media_markt_arena
media markt áruház a budapesti aréna plázában

Az összeolvadásnak vásárlói szempontból kevés jelentősége lesz, azon kívül, hogy mostantól mindegyik boltban ugyanattól a cégtől származó számlát kap a vevő, a Media Markt Saturng Holding eredményeit tekintve ugyanakkor óriási változások várhatók. Iparági szakértők szerint az összeolvadás egyik legfájóbb pontja a konkurencia számára nem pusztán az lesz, hogy a cég ezzel toronymagasan piacvezetővé válik az elektronikai kiskereskedelemmel foglalkozó üzletláncok mezőnyében, hanem az is, hogy pénzügyi szempontból lényegében láthatatlanná válik a Media Markt webshopjának a forgalma.

A Media Markt hálózat üzemeltetésének átalakulása mellett rövidesen várható az e-kereskedelmi piac két nagyágyújának, az eMAG-nak és az Extreme Digitalnak az összeolvadása, melyet március 21-én jelentettek be a felek. A két cég együttes árbevétele egyes kalkulációk szerint ugyanakkor még így sem tudja majd megközelíteni a Media Markt-ét, jóllehet az Extreme Digital az erős online jelenlét mellett alapvetően kisebb szaküzleteket üzemeltet, az eMAG pedig csak online értékesítéssel van jelen a hazai piacon. Az Extreme Digital és az eMAG fúzióját a Gazdasági Versenyhivatal döntését követően a harmadik negyedévre várták az érdekeltek, eddig azonban nem érkezett hír arról, hogy az ügyletre rábólintott volna a versenyhatóság.

A GKI Digital május végi felmérése szerint a magyar e-kereskedelmi piacot tavaly az eMAG vezette, őt követte az Extreme Digital majd a Media Markt.

A K8s annyira meghatározó technológia, hogy kis túlzással szinte az összes IT-szakemberre nézve karrier-releváns.

a címlapról