:

Szerző: Asztalos Olivér

2019. szeptember 3. 09:49

Beindult az LG kínai OLED-üzeme

Megkezdte a termelés az LG vadonatúj, 8,5 generációs kínai OLED-üzeme.

A Kanton városának területén elhelyezkedő modern gyáregység a csúcsra járatva havonta 90 000 OLED-szubsztrát megmunkálására képes, amelyből 55, 65, illetve 77 hüvelykes képátlójú panelek születnek. A dél-koreai vállalat célja, hogy 2022-re évi 10 millió darab kijelzőt termeljen a kínai gyár, amely az eddigi kapacitás nagyjából duplája lenne. A nagy mértékű növekedés egyértelműen arra utal, hogy az LG még szélesebb körben szórná meg a piacot OLED-del.

A kantoni üzemben összesen 9 szinten folyik a termelés, egyenként 74 000, összesen pedig 427 000 négyzetméteres területen. A jelenleg havi 60 000 darab 2200x2500 milliméteres szubsztrát megmunkálására képes gyár, amely kapacitást 2021-re 50 százalékkal 90 000-re tornászná fel az LG. A komplexumot a dél-koreai vállalat a kantoni fejlesztési kerülettel közösen létesítette, így az előbbi 70, utóbbi pedig 30 százalékos, nagyjából 2,15 milliárd dolláros befektetést eszközölt.

lg_oled

A Gitlab mint DevSecOps platform (x)

Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.

A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.

A többségi tulajdonos dél-koreai Paju mellett található üzeme jelenleg nagyjából 70 000 panel előállítására képes. E mellé épül egy modernebb, 10,5 generációs üzem, amely 2022-től 45 000 darab 2940×3370 milliméteres OLED panel előállítására lesz képes. Ennek hála az LG havonta összesen 205 000 nagy méretű szubsztrátumot munkálhat majd meg 2022-től, amit a mindenkori igények szerint kisebb méretekben is értékesítheti majd, például okostelefonos panelek formájában.

Az LG tehát vélhetően a kapacitás jelentős növelésével párhuzamosan egyre több termékkategóriába igyekszik majd OLED kijelzőket készíteni. A televíziók piacán már most utcahosszal vezet a vállalat. A Business Korea tavalyi évet vizsgáló jelentése szerint a termékek közel kétharmadát a dél-koreai szereplő értékesítette, miközben a második helyezett Sony, illetve a harmadik Panasonic készülékeibe is LG panelek kerültek.

Az üzemeltetői szakmát számos nagyon erős hatás érte az elmúlt években. A történet pedig messze nem csak a cloudról szól, hiszen az on-prem világ is megváltozott.

a címlapról