:

Szerző: Koi Tamás

2019. augusztus 29. 13:37

Több mint tíz év után jön az überszámla a Telekomnál

Szeptember elejétől egyszerűbbé válhat azon telekomos előfizetők élete, akik mind a vezetékes, mind pedig a mobilszolgáltatásukat/szolgáltatásaikat a Magyar Telekomtól veszik igénybe.

Szeptember elejétől - számos más, főként a vezetékes díjcsomagokat érintő változásokkal egy időben - számlázási rendszerében is végez bizonyos átalakításokat a Magyar Telekom. A szolgáltató ettől az időponttól kezdődően bizonyos feltételek teljesülése esetén egyetlen, közös számlát küld különböző szolgáltatásairól azon előfizetői számára, akik egyszerre vesznek igénybe vezetékes- és mobilszolgáltatásokat a cégtől. Az egységes számlán több mint tíz éve kezdett dolgozni a szolgáltató, a régió eddigi legköltségesebb, és leghosszabb ideig húzódó CRM-bevezetési projektjének részeként.

Mivel a vezetékes- és mobilszolgáltatásokat több mint egy évtizede - a T-Mobile Magyarország Távközlési Rt. 2006-os beolvadásával - ugyanattól a cégtől, a Magyar Telekom Nyrt-től kapják az előfizetők, ezért régóta kézenfekvő volt, hogy az ügyfeleket egy számlalevélben is keresse meg a szolgáltató. Ennek ugyanakkor a teljesen eltérő ügyfélkezelési háttérrendszerek miatt számos technikai korlátja, valamint néhány törvényi akadálya is volt, melyek csak nagyon lassan, illetve nagyon költséges fejlesztések révén szűntek meg.

Hello, itt az idei SYSADMINDAY!

Szabadtéri helyszínen idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt. Melós hónapok után ez egy jó lehetőség, hogy találkozzunk barátokkal, kollégákkal.

Hello, itt az idei SYSADMINDAY! Szabadtéri helyszínen idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt. Melós hónapok után ez egy jó lehetőség, hogy találkozzunk barátokkal, kollégákkal.

A több millió előfizetőt és sok száz szolgáltatási elemet tartalmazó adatbázisok összefésülésének céljából 2008-ban indult útjára a Pillangó projekt, mely azóta a Deutsche Telekom csoporton belüli egyik legköltségesebb, egyben legnagyobb kudarcot jelentő CRM-fejlesztési projektje lett. A súlyos milliárdokat felemésztő folyamat célja egy egyszerűbb, átláthatóbb, a Telekom szolgáltatáskínálatát minden tekintetben lefedő ügyfélkezelési rendszer létrehozása volt, mely mind a szolgáltató, mind az előfizetők számára biztosított volna járulékos előnyöket.

Hogy végül mennyire nem a tervek szerint alakultak a dolgok, azt jól jelzi, hogy a szeptember elejével megjelenő, vezetékes- és mobilszolgáltatásokat egyaránt tartalmazó, külön szolgáltatásként hivatkozott "Telekom számla" már 2013-ban be lett lebegtetve, a cég akkori műszaki vezérigazgató-helyettese és értékesítési- és szolgáltatási vezérigazgató-helyettese által. Az ügyfélbázis migrációja 2013. tavaszán kezdődött, emlékezetes, hogy a folyamat velejárójaként néhány napra még az értékesítési pontok is bezártak, mivel az ügyfélkezelési rendszert teljesen le kellett állítani az adott időszakra.

Az egyesített szolgáltatói számla végül a mai napig nem valósult meg, bár az online ügyintézésre használt rendszer a 2015-ben bevezetett Telekom-fiók révén megújult - ám ez a folyamat sem volt teljesen zökkenőmentes. A szeptember 1-től elérhető integrált számla (Telekom számla) végül pontot tesz a több mint egy évtizede húzódó folyamat végére, jóllehet egyelőre ez sem automatikusan jár minden vezetékes- és mobilelőfizetőnek. Így a Telekom számlára külön szerződniük kell az ügyfeleknek, emellett csak a szolgáltatásaikat Magenta 1 kedvezményrendszerbe bevont előfizetők igényelhetik az egyesített számlát.

A K8s annyira meghatározó technológia, hogy kis túlzással szinte az összes IT-szakemberre nézve karrier-releváns.

a címlapról

jogsértés

39

Bajban lehet az X az EU-ban

2024. július 12. 13:21

A Bizottság előzetes döntéshozatali eljárása szerint a közösségi platform működése több ponton is törvénysértő.