:

Szerző: Koi Tamás

2019. augusztus 27. 13:20

Ötmilliárd DVD-t kölcsönöztek eddig a Netflixtől

Mai médiafogyasztói szemmel nézve meglehetősen szokatlan mérföldkőhöz érkezett a héten a Netflix, a világ legnagyobb online streaming-szolgáltatója - és DVD-kölcsönzője.

Mérföldkőhöz ért a héten a Netflix, ám ezúttal nem a streaming tartalomra előfizetők száma vagy éppen a sorozatokra és egyéb tartalmakra szánt csillagászati összegekre kerülhetett a fókusz: A cég fennállása óta ötmilliárd DVD-t küldött ki postán előfizetőinek. Igazi fricska a vállalat ma már messze legnagyobb bevételt termelő, streaming szolgáltatásának felhasználói számára, hogy a bűvös határt Elton John életét feldolgozó mozifilm, a Rocketman DVD-jével lépte át a kölcsönző - a film ugyanis jelenleg nem érhető el a Netflix streaming kínálatában.

A Netflix eredetileg postai DVD-kölcsönzőként indította pályafutását az Egyesült Államokban 1998. áprilisában, a lemezekből az ikonikus vörös borítékokban nem egészen nyolc év leforgása alatt szállítottak ki egymilliárdot az előfizetőknek. Nem sokkal ezt követően indult az azóta már globálisan elérhető streaming video szolgáltatás, melyet eleinte a DVD-előfizetések mellé, kiegészítőként szánt a társaság. Négy évvel később már érezhető volt, hogy a fizikai hordozók napja leáldozóban van, így a Netflix szétválasztotta a DVD-kölcsönző és a streamingelőfizetést, valamint külön üzletágba szervezte a két területet.

netflix_dvd

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Azóta a DVD-kölcsönző szolgáltatás előfizetőinek száma drasztikusan csökkent, de a cég legutóbbi üzleti jelentése szerint még ma is mintegy 2,4 millió ügyfél kölcsönöz DVD-ket a Netflixtől - miközben a streaming ügyfelek száma átlépte a 150 milliót (igaz, DVD-ket az indulás óta kizárólag az Egyesült Államokban kölcsönöz a cég, míg a streaming globális szolgáltatássá nőtte ki magát). A csökkenő előfizetőszám ellenére a DVD-kölcsönzés arányaiban még mindig az egyik legjobban jövedelmező üzletága a cégnek: a legutóbbi negyedévben a Netflixnek 46 millió dollár bevételt termelt ez a terület.

Ezzel együtt is erősen kérdéses, hogy az üzletág valaha átlépi-e a következő, hatmilliárdos kölcsönzési mérföldkövet. A jelenlegi előfizetői bázissal számolva (feltételezve, hogy nem mondja le senki a szolgáltatást évekig, és minden előfizető legalább egy filmet kölcsönöz havonta) erre évtizedeket kellene várni.

a címlapról