Tovább nő az iPhone-ok csereciklusa
Egyre ritkábban cseréli okostelefonját az Apple felhasználótábora, amely mögött a növekvő árak és a csökkenő innováció áll.
Tovább nyúlik az az iPhone-ok csereciklusa - derül ki a 9to5Mac híréből. A magazin által idézett elemzés szerint az okostelefonok tulajdonosai átlagosan már 33 hónapot, azaz közel 3 évet használják készülékeiket, és csak ezt követően vásárolnak újabb modellt. Az egyre hosszabbra nyúló csereciklus mögött az innováció, vagyis a lényegi fejlesztések hiánya, illetve az ezzel párhuzamosan egyre magasabbra szökő árazás állhat.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A Strategy Analytics továbbá megjegyzi, hogy az iPhone-ok átlagosan 18 hónapig, vagyis másfél évig aktívak, amely másfél hónappal haladja meg a konkurens Samsung 16,5 hónapos értékét. További részlet, hogy a "baby boomer", vagyis az 1946 és 1964 között született generáció az átlagosnál ritkábban cserél készüléket, esetükben akár 4 évig is húzhatja egy okostelefon. A cupertinói vállalat, illetve dél-koreai konkurense számára jó hír, hogy a Strategy Analytics szerint az Apple és Samsung okostelefon tulajdonosok a leginkább hűségesek, ezek 70 százalékánál nem opció a márkaváltás lehetősége.
Érdekes, illetve az Apple számára rendkívül fontos részlet, hogy a megkérdezettek csupán 7 százaléka lenne hajlandó 1000 dollár feletti összeget kifizetni egy újabb iPhone-ért. Ez a jelenlegi kínálat alját jelenti, hisz a 64 gigabájtos iPhone Xs nettó 999 dollárba kerül, a nagyobb tárhellyel rendelkező modellek már bőven a lélektani határ felett helyezkednek el, akárcsak az iPhone Xs Max. Ennek tükrében az Apple a közeljövőben nem emelheti lényegesen magasabbra az árakat, hisz az esetlegesen még tovább növekvő csereciklus miatti kiesést nem biztos, hogy kompenzálja a magasabb haszonkulcs, azaz tovább csökkenhet az iPhone-okból származó forgalom.
Ugyancsak probléma, hogy az Apple (is) kifogyott a látványos és hasznos fejlesztésekből, egyre kevesebb olyan funkció vagy fejlesztés kerül be az újabb modellekbe, amely a vásárlók nagyobb tömegét mozgatná a csere irányába. A Strategy Analytics kiemeli az 5G-t, amit ugyanakkor jelenleg csak minden negyedik potenciális vásárló tart igazán fontos szempontnak. Az arányok idővel ugyanakkor változhatnak, hisz jelenleg sem a hálózat, sem az arra építő szolgáltatások nem érhetőek el szélesebb körben. Az Apple egyébként csak jövőre jelentkezik 5G képes készülékkel, ami miatt vélhetően sokan kivárnak majd a cserével.