Nvidia: a Super Mario megint szép lesz
A konkurens Intelt megelőzve implementálta a jobb minőségű felskálázást kínáló Integer Scaling funkciót az Nvidia.
A tegnap megjelent 436.02-es verziójú meghajtóprogram csomag telepítése után elérhetővé válik a lehetőség, amennyiben a PC valamilyen Turingra épülő GeForce videokártyával rendelkezik. Az Integer Scaling elsősorban a retro játékok kedvelőinek számára jöhet kapóra, az opciónak hála ugyanis minőségromlás nélkül skálázható feljebb a régi, 3D gyorsítást nélkülöző játékok felbontása.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Az Nvidia algoritmusa a "nearest neighbor" módszert használja, amely a magasabb felbontást figyelembe véve egyszerűen megtöbbszörözi a pixelek számát, miközben azok más paramétereit (pl. a színt) érintetlenül hagyja. Ezzel szemben az eddig alkalmazott bilineáris felskálázással bár a felbontás nő, cserébe a végeredmény torz, elmosódott lehet, illetve valamelyest a színek is megváltozhatnak. Az Integer Scalinget elsősorban tehát a különféle régi DOS-os játékok rajongói fogadhatják örömmel, segítségével ugyanis az eredeti grafikához hűen, ám lényegesen nagyobb felbontás mellett élvezhetőek a PC-s hőskor klasszikusai.
A fejlemény háttértörténete, hogy az Integer Scaling támogatását elsőként az Intel jelentette be még júniusban. A Reddit is felbukkant ötlet hónapokkal ezelőtt elnyerte a chipgyártó tetszését, amely Gen11-es GPU-ival (Ice Lake és újabb) kínálja majd a funkciót, valamikor a hónap végétől. A GPU-s fejlesztések terén lényegesen nagyobb tapasztalattal rendelkező Nvidia azonban végül megelőzte riválisát, ráadásul a funkcióhoz szükséges hardver már hónapok óta a piacon van, a CPU típusától független.
A Gamescom alkalmából kiadott 436.02-es verziójú csomag több más újdonságot is hozott. Az Nvidia Freestyle a konkurens AMD Contrast Adaptive Sharpening eljárására adott válasza, melynek segítségével a 3D renderelt grafika élessége javítható. Ugyancsak az AMD egyik közelmúlt béli fejlesztése inspirálta a késleltetés csökkentésére hivatott Ultra-Low Latency módot, amely mellé különféle teljesítményoptimalizálások, valamint az eddig a Quadro kártyáknál exkluzív 30 bites OpenGL színmélység is jár.