Az Apple termékei dominálják az App Store keresőjét
Szokatlanul nagy mértékben dominálják az App Store keresőjét az Apple saját szoftverei és szolgáltatásai, derül ki a Wall Street Journal analíziséből. Mindez alkalmas lehet akár a verseny torzítására is, az Apple szerint viszont szó sincs arról, hogy a cég mesterségesen belenyúlna a találati listába.
Gyanúsan sok alkalommal kerülnek a találati listák élére az App Store-ban az Apple saját szoftverei, szolgáltatásai egy-egy jellemző kulcsszóra rákeresve, derítette ki a Wall Street Journal. A mértékadó lap szerint a keresőmotor működését több fejlesztő és szolgáltató is kifogásolta korábban, az Apple ugyanakkor azt állítja, az algoritmusba nem nyúltak bele annak érdekében, hogy a keresések eredményei a saját termékeiket magasabb szinten rangsorolja a konkurenciánál.
A lap által elvégzett kutatás szerint az App Store-ból indított, egyszerű keresések több mint 60 százalékában az Apple valamelyik (szoftver)terméke szerepel a találati lista élén. A felmérés ennél jóval jelentősebb dominanciát tárt fel azoknál a kereséseknél, melyek olyan szolgáltatásokra vonatkoznak, amelyekből az Apple-nek is bevétele származik. Ilyen lehet például a "zene" vagy a "hangoskönyv" keresőszó, amelyeknél az esetek legalább 95 százalékában valamilyen Apple szolgáltatás kerül a találati lista élére.
Modern SOC, kiberhírszerzés és fenntartható IT védelem (x) Gyere el meetupunkra november 18-án, ahol valós használati eseteken keresztül mutatjuk be az IT-biztonság legújabb trendjeit.
A Wall Street Journal felfedezéseire válaszul az Apple saját, házon belül elvégzett tesztjeire hivatkozva cáfolta, hogy bármilyen módon, mesterségesen beavatkozna a keresések eredményébe. A cég szerint a jelenség mögött elsősorban az Apple-vásárlók az átlagosnál erőseb márkahűsége állhat, valamint az, hogy sokan az App Store keresőjéből indítva érik el a telefonjukra már egyébként letöltött alkalmazásokat, szolgáltatásokat, így a keresések nagy száma alapján az Apple szoftverek a találati lista elejére kerülnek.
Az Apple egyébként egy gépi tanulási módszeren alapuló, 42 faktort figyelembe vevő algoritmus alapján sorolja be a találati listákon szereplő alkalmazásokat, ezek közül a négy legfontosabb a letöltésszám, az értékelés a relevancia és a "felhasználói szokások". Utóbbi szempontot pontozza a legnagyobb mértékben az algoritmus, itt többek közt az számít, hogy a felhasználók a keresést követően hányszor nyitják meg az alkalmazás lapját, illetve hányszor indítják el a letöltést az oldalról.