:

Szerző: Koi Tamás

2019. július 24. 11:48

Az Apple termékei dominálják az App Store keresőjét

Szokatlanul nagy mértékben dominálják az App Store keresőjét az Apple saját szoftverei és szolgáltatásai, derül ki a Wall Street Journal analíziséből. Mindez alkalmas lehet akár a verseny torzítására is, az Apple szerint viszont szó sincs arról, hogy a cég mesterségesen belenyúlna a találati listába.

Gyanúsan sok alkalommal kerülnek a találati listák élére az App Store-ban az Apple saját szoftverei, szolgáltatásai egy-egy jellemző kulcsszóra rákeresve, derítette ki a Wall Street Journal. A mértékadó lap szerint a keresőmotor működését több fejlesztő és szolgáltató is kifogásolta korábban, az Apple ugyanakkor azt állítja, az algoritmusba nem nyúltak bele annak érdekében, hogy a keresések eredményei a saját termékeiket magasabb szinten rangsorolja a konkurenciánál.

A lap által elvégzett kutatás szerint az App Store-ból indított, egyszerű keresések több mint 60 százalékában az Apple valamelyik (szoftver)terméke szerepel a találati lista élén. A felmérés ennél jóval jelentősebb dominanciát tárt fel azoknál a kereséseknél, melyek olyan szolgáltatásokra vonatkoznak, amelyekből az Apple-nek is bevétele származik. Ilyen lehet például a "zene" vagy a "hangoskönyv" keresőszó, amelyeknél az esetek legalább 95 százalékában valamilyen Apple szolgáltatás kerül a találati lista élére.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

A Wall Street Journal felfedezéseire válaszul az Apple saját, házon belül elvégzett tesztjeire hivatkozva cáfolta, hogy bármilyen módon, mesterségesen beavatkozna a keresések eredményébe. A cég szerint a jelenség mögött elsősorban az Apple-vásárlók az átlagosnál erőseb márkahűsége állhat, valamint az, hogy sokan az App Store keresőjéből indítva érik el a telefonjukra már egyébként letöltött alkalmazásokat, szolgáltatásokat, így a keresések nagy száma alapján az Apple szoftverek a találati lista elejére kerülnek.

Az Apple egyébként egy gépi tanulási módszeren alapuló, 42 faktort figyelembe vevő algoritmus alapján sorolja be a találati listákon szereplő alkalmazásokat, ezek közül a négy legfontosabb a letöltésszám, az értékelés a relevancia és a "felhasználói szokások". Utóbbi szempontot pontozza a legnagyobb mértékben az algoritmus, itt többek közt az számít, hogy a felhasználók a keresést követően hányszor nyitják meg az alkalmazás lapját, illetve hányszor indítják el a letöltést az oldalról.

Eleged van az eltérő környezetekből és az inkonzisztens build eredményekből? Frusztrál, hogy órákat kell töltened új fejlesztői környezetek beállításával? Többek között erről is szó lesz az AWS hazai online meetup-sorozatának ötödik, december 12-i állomásán.

a címlapról