Levadászta az Alienware egyik alapítóját az AMD
Az AMD-nél folytatja az Alienware egyik alapítója, illetve egykori igazgatója, akinek egyik legfőbb feladata az elmúlt években megkopott Radeon márka felvirágoztatása lehet.
Leszerződtette az Alienware alapítóját, Frank Azort az AMD. A kifejezetten játékosoknak szánt PC-kkel foglalkozó népszerű márka egykori kulcsembere vezető pozíciót kapott a chiptervezőnél, ahol a különféle gamer architektúrákért felel majd. Azor első számú feladata a keresztplatformos fejlesztések, azaz a PC-konzol-felhő háromszög kormányzása lesz. A tapasztalt szakember megszerzése annak fényében nem meglepő, hogy PC-piacon a játékosoknak szánt termékekben látja a következő néhány év szinte egyetlen növekedési potenciálját az ipar, tehát Azor könnyen kamatoztathatja a sikerre vitt Alienware-nél megszerzett tapasztalatait.
Azor eddigi teljes karrierje az Alienware körül forgott, ahol 1998 márciusa óta dolgozott. Az első bő 11 évben a komplett gamer portfólióért felelt a tervezéstől a menedzsmenten át egészen a PR-ig, beleértve a kiegészítőket és a szoftvereket is. A szakember nevéhez fűződik a piac első nagyteljesítményű játékosoknak szánt notebookja, az Area-51m is. Időközben a Dell felvásárolta az exkluzív PC-ket tervező céget, amely a 2006-os akvizíció óta külön divízióként működik a vállalaton belül, ügyesen monetizálva az értékes márkanevet. Az Alienware sikerét jól mutatja, hogy a gamer termékek nagyjából évi 3 milliárd dollár forgalmat generálnak.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Arról egyelőre semmilyen hír nincs, hogy ki veszi majd át Dellen belül Azor igazgatói székét, a szakember lehetséges új céljait azonban nem nehéz kitalálni. Bár az AMD 2013 óta sikerrel tartja pozícióját a konzoloknál, azaz a PlayStationél és az Xboxnál, ehhez mindmáig nem társult komoly pénzügyi eredmény. A chiptervező egyik 2016-os pénzügyi jelentése szerint a konzolok 2020-ig mindössze körülbelül 1,5 milliárd dollárt hoznak a konyhára, amely összeg rendkívül szerény, évi csupán néhány százmillió dollár. Összehasonlítás gyanánt a konkurens Nvidia a gyengén sikerült legutóbbi negyedévében, vagyis mindössze 3 hónap leforgása alatt 1,05 milliárdot kaszált a GeForce-okból.
A rendkívül szerény bevétel mellett a PC-s fejlesztéseket is visszavethetik a konzolok. Az AMD egyik korábbi alkalmazottja, Jason Evangelho szerint a Radeonok lemaradásának hátterében ugyanis egy tudatos stratégiai döntés áll, amely a konzumer PC-s termékek helyett az úgynevezett semi-custom, vagyis a megrendelő igényei szerint testre szabot, elsősorban konzolos dizájnokat részesíti előnyben. Evangelho ezek közül elsősorban a Navi kódnevű GPU-t, illetve pontosabban az annak alapját adó architektúrát emelte ki korábbi cikkében, amit állítólag kifejezetten a Sony következő játékkonzoljához készítettek az AMD mérnökei, a PC-s fejlesztések kárára.
Elképzelhető, hogy PC-kkel befutott Azor megpróbálja visszakormányozni a videokártyák irányába az AMD GPU-s fejlesztési terveit. Az elmúlt pár évben meglehetősen egyhangú volt a GeForce-Radeon párharc, említésre érdemes konkurálást csak az alig két hete bemutatott Navi-alapú kártyák hoztak. A sok milliárdos piac ráadásul az Intel formájában hamarosan egy harmadik szereplővel bővül, amely jövőre ígéri újkori diszkrét grafikus megoldásait.