:

Szerző: HIRDETÉS

2019. július 16. 08:52

Nyáron sem lassít a tempón a Gránit Bank

Nem ment nyári vakációra a Gránit Bank csapata, a hazai pénzintézet az elmúlt hetekben több innovációval is megsorozta a piacot: itt az online intézhető babaváró kölcsön és állampapír vásárlás, illetve az Apple Pay. A 2010-ben alapított bank indulásától a digitális üzleti modell mellett döntött. Lakossági ügyfeleinek elsősorban elektronikus csatornákon nyújtja szolgáltatásait, arra törekszik, hogy minél szélesebb szolgáltatás- és termékportfólió legyen elérhető a bank digitális csatornáin.

Az elmúlt hetekben megjelenő innovációi is jelzik, hogy komolyan veszi a „digitális bank” jelzőt a Gránit Bank, az ügyféligényeknek elébe menve, a piacon újonnan megjelenő termékeket rögtön digitális formában elérhetővé teszi, hogy azokat bankfiók meglátogatása nélkül igénybe vehessék.

Ha új termék jön, jöjjön online

A babaváró kölcsön online igénylése és a lakossági állampapírok digitális megvásárlása is ennek jegyében született megoldás, - a hazai pénzügyi piacon is végigsöprő Apple Pay-ről nem is beszélve. Miután androidos fronton a Gránit Bank volt az első magyar pénzintézet, amely saját, NFC-s mobilfizetési szolgáltatással rukkolt elő, az iPhone tulajdonos ügyfelek is tűkön ülve várták az iOS-es variáns, azaz az Apple Pay érkezését.

A Bank fejlesztési csapatának erősségét, felkészültségét jelzi, hogy a piacon három új innovációval jelentkeztek szinte egy időben. Elsőként, június 19-én az online állampapír vásárlás rajtolt el, azaz a banknál már lehetőség van a Gránit VideóBankon keresztül, díjmenetesen állampapírt vásárolni, néhány perc alatt - beleértve a Magyar Állampapír Pluszt (MÁP+), a népszerű Prémium Magyar Állampapír (PMÁP) új sorozatait, valamint az Egyéves Magyar Állampapírt is. A vásárláshoz csak PC-re vagy Android okostelefonra, illetve iPhone-ra van szükség.

GB_Lechner_fiok (002)

A Gránit Bank az országban elsőként kínál online állampapír vásárlási lehetőséget úgy, hogy az állampapír jegyzése az értékpapírszámla megnyitásával egybekötve, otthonról is lebonyolítható. Az állampapír letéti őrzése díjmentes, illetve az értékpapírszámla vezetésért sem kell díjat fizetniük az ügyfeleknek a banknál – sőt a Gránit Bank a nála lekötött betétek növekményét 0,5 %-os bónusz kamattal is megtoldja.

Az online állampapír vásárlás indulása után röviddel, július 1-jén a babaváró kölcsön online igénylését tette elérhetővé a bank: az ügyfelek a szolgáltatással a kölcsönkérelmet teljes egészében online, bankfiókban történő személyes megjelenés nélkül benyújthatják, PC-n vagy akár mobiltelefonon keresztül. A bank ehhez ráadásul egy kalkulátort is biztosít, amellyel kiszámolható az ügyfél számára elérhető hitelösszeg így bárki előzetesen tájékozódhat arról, hogy körülbelül mekkora hitelt vehet fel a Gránit Banknál. A kérelem benyújtására létrehozott oldalon a felhasználók szerkeszthető formában megtalálnak minden szükséges dokumentumot, amelyek kitöltésével és online beküldéssel - és persze a szükséges igazolások csatolásával - elindíthatják a folyamatot. A hitelt igénylő házaspárnak így egyszer kell csak személyesen is bemenni a bank központi ügyfélszolgálatára, amikor a hitelszerződést aláírják. Külön kedvezmény, hogy a Bank az első 3 hónapban átvállalja a központi költségvetésnek - a fennálló tartozás után - fizetendő 0,5 %-os kezességvállalási díjat.

Gyorsan lecsaptak az ügyfelek az iPhone-os tárcára

Jelenleg a banknak több ezer iPhone tulajdonos ügyfele van, akiknek több mint ötöde rögtön a szolgáltatás indulását követő egy-két napban regisztrálta is kártyáját az Apple Walletben. A rajt utáni első órákban pedig, mint Siklós Jenő vezérigazgató-helyettes elmondta, tíz másodpercenként történt sikeres kártyaregisztráció, ami jól mutatja, milyen feszülten várták a funkció érkezését. Az ügyfélviselkedés hasonló képet mutat a három évvel korábbi az Android telefonon bevezetett Gránit Payt használó ügyfelek szokásaihoz. A gyors regisztrációt követően fokozatosan növekszik a tényleges tranzakciók száma is.

A tempós, párhuzamosan futó innovatív fejlesztések a GRÁNIT Bankot mára középbankká tették, a hagyományos banki funkciók a fintech cégekre jellemző, kényelmes, gyors, jelentős ügyfél élményt biztosító megoldásokkal érhetőek el.

A Gránit Bank pedig bele is áll az agilis szerepbe, sőt, egyes fejlesztéseit már külső nagyvállalati vásárlók számára is elérhetővé tenné. Ilyen a mára alaposan bejáratott, fentebb is említett VideóBank is, amely kapcsán a Bank tapasztalatai annyira pozitívak, hogy már a szolgáltatás white label értékesítésének lehetőségeit vizsgálja. A bank modellje kifejezetten egyedi a piacon: míg az agilis működés és a kisebb partnerek, fintech cégek felé történő nyitás fontosságát mára a nagy hazai bankok is belátták, és egy sor akcelerátor és partnerprogram keretében igyekeznek együttműködni a kisebb csapatokkal, a Gránit Bank célzottan digitális bankként maga lép a "fintechesedés" útjára.

[A Gránit Bank megbízásából készített anyag.]

a címlapról