:

Szerző: Hlács Ferenc

2019. július 8. 10:04

Reklámmentes, előfizetéses hírolvasó szolgáltatást indíthat a Mozilla

A szervezet már elkezdte felmérni, a felhasználók mennyire nyitottak egy hasonló szolgáltatásra.

Folytatja az új monetizációs lehetőségek utáni tapogatózást a Mozilla: a szervezet ezúttal egy reklámmentes hírolvasást lehetővé tevő előfizetés kapcsán vizsgálja a felhasználók hozzáállását. A Mozilla kapcsolódó oldalán már fel is tűnik a feliratkozási opció a szolgálatatásra havi 5 dollár ellenében, ugyanakkor ez a gomb egyelőre csak egy kérdőívhez vezet, amellyel a Mozilla az "Ad-free Internet" néven emlegetett szolgáltatással kapcsolatos érdeklődést méri fel. Egyes felhasználóknak a cég már véletlenszerűen kiküldött böngészős értesítésekkel is elkezdte ajánlani a terméket.

A szolgáltatás nem csak cikkeket, de azok hangos verzióit is tartalmazza majd, továbbá a különböző eszközök között szinkronizálható könyvjelzőket, exkluzív tartalmakat és egy dedikált alkalmazást is - mindezt hirdetések nélkül. Hasonló megoldásokat már több cég gondozásában is láthattunk, az első értesülések szerint a Mozilla is egy hasonló vállalattal együttműködve teszi majd elérhetővé saját termékét, amely a Scroll szolgáltatására támaszkodik majd. A Scroll lényegében a fentebb sorolt funkcionalitást teszi elérhetővé, 12 médiapartnerrel együttműködésben, mint a The Atlantic, a USA Today vagy a Vox. Az "Ad-free" vagy hirdetésmentes internet elnevezés így enyhe túlzásnak hat, mindenesetre amennyiben a szolgáltatás elindul, vélhetően a Mozilla a partnerlapok számát is igyekszik majd bővíteni. Utóbbiakkal a befolyó előfizetési díjakat a szervezet megosztja, noha arról nem árult el részleteket, hogy pontosan milyen arányban.

mozill

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

A Mozilla egyre több területen próbál magának stabil bevételi lábat találni, jelenlegi forrásai mellett. A Mozilla pillanatnyilag elsősorban a különböző online keresőmotorokkal kötött megállapodásaira támaszkodik, közülük is főként a Google-ra, a cég bevételeinek mintegy 90 százaléka származik a keresőktől begyűjtött összegekből. A maradékot javarészt a Mozilla szárnyai alatt működő Pocket hírolvasó és -kurátor app szponzorált tartalmai adják, amely egy ideje a Firefoxban beépítve megtalálható.

Ezt egészítheti ki az előfizetéses hírolvasó felület - illetve az őszre ígért prémium Firefox verzió is. Utóbbiról a Mozilla szűk egy hónappal ezelőtt beszélt, annál a havidíjért cserébe tervez extra szolgáltatásokat, például VPN-t és online tárhelyet biztosítani a felhasználóknak. A jelenleg ingyenesen elérhető funkciók ugyanakkor továbbra is díjtalanok maradnak. Azt egyelőre nem tudni, hogy az új hírolvasó szolgáltatás rajtját a Mozilla pontosan mikorra tervezi, mindenesetre a jelenlegi híroldal-felhozatal elsősorban az egyesült államokbeli felhasználóknak lehet vonzó - legalábbis ha nem használnak hirdetésblokkolót.

Eleged van az eltérő környezetekből és az inkonzisztens build eredményekből? Frusztrál, hogy órákat kell töltened új fejlesztői környezetek beállításával? Többek között erről is szó lesz az AWS hazai online meetup-sorozatának ötödik, december 12-i állomásán.

a címlapról