Még mindig HDD csere (PÁF)
----- Original Message -----
From: "Joe"
Ezt a hir kozvetlenul az utan a cikk utan olvastam, ami a wincsi
arak emelkedeserol szolt.
Nekem is van egy elektronika hibas 4,3GB-os Quantum wincsim, ami egy
evvel ezelott meg nagyon jo vetel volt, igy azonban hasznalhatatlan :)
Ezert engem nagyon erdekelne ez a ceg. Ha tudjatok az elerhetoseget,
kerlek osszatok meg velem!
Koszi.
A legjobbakat,
Joe
----- Original Message -----
From: "ori go"
----- Original Message -----
From:
Best Regards: Zoltán Ördögh (Csimbi)
De ez itt Mo, úgyhogy térjünk vissza a Földre. Egy valamit tudomásul kell venni: Mo-n két oknál fogva 1 év a garancia. Egyrészt azért, mert a kultúránkban még mindig benne van a "cigánykodás", statisztikailag kimutathatóan több nálunk a meghibásodás, mint az EU-ban vagy az USA-ban. Ezt nekem több importör is megerősítette. Másrészt az ingyenes garancia nincs ingyen a imporörnek, hiszen a gari odavissza küldése az ő költsége. A két okból együttesen következik, hogy a több év garancia többletköltségét a vevőnek kéne megfizetni, de a több évre bevállalt garancia árát a döntő többség nem hajlandó megfizetni, bízva az egyéni szerencséjében.
----- Original Message -----
From:
Itt néhány dolog keveredik a fejedben. Valóban az OEM termék elvileg csak az OEM (Original Equipment Manufacturer) által beépíthető vas vagy tojás. Azonban kishazánkban kéz kezet mos elven megy az üzlet. A vevő nem szivesen fizetne a dobozért, ezért a vevő kedvéért minden kiskereskedő "bűnözik". Ha a fogyvéd vagy a GVH jobban ráállna a témára. állítom milliós nagyságrendű OEM tűnne fel a piacon. Hiszen hogyan bizonyítsam rád, hogy csak magadnak építesz gépet, ha a céged papírjaiban szerepel a tevékenységi körök között az elektronikai cikkek kiskereskedelme? Márpedig ez a cégek több. mint 50%-ánál szerepel! A vám csalás pedig alkatrész és egyáltalán hardware független dolog; szerintem az tesz ilyen, aki megteheti.
Én egy Quantum Fireball KA (rémesen rossz a statisztikája) 9.1GB-os, 7200RPM-es winchesterrel jártam meg. Szerverben működött, és egy idő után teljesen véletlenszerű leállásokat produkált. Ez persze igen kínos egy 24/7 gépnél. Mikor elvittem a kereskedő szakszervizébe, bevették vizsgálatra (11 hónapos volt ekkor). Két hét után megálapították, hogy kutya baja sincs (nos mekkora az esélye annak, hogy akár csak egy héten át intenziven használják, ahogy a szerverben szokás?). Én lenyeltem a békát, kifizettem a bevizsgálási díjat. A szerverbe nem került vissza a winchester, hanem egy barátom munkaállomásában végezte. Két héttel a gari lejárta után a winchester átköltözött az örök bitmezőkre, magával rántva egy (a barátom számára) felbecsülhetetlen Delphi projectet. A kereskedőnél egyébként rendszeresen vásároltam hardware elemeket, becsapva éreztem magam. Adatmentés a Kürtnél kisembernek megfizethetetlen, de még a hardware-garanciát se tudtam magyarországon érvényesíteni. Hiába, va! n még hova fejlődnie ennek a piaci szegmensnek (pl. a garanciális bevizsgálásnál ne mint ellenséget kezeljék az ügyfelet). Jó ötletnek tartom a gari-csere céget, csak szerintem rengeteg falba ütközne (ismeretlen eredetű hardware-ekről hipp-hopp kiderülne, hol is lettek forgalomba hozva. Sok szerencsét a székesfehérvári lemezüzéreknek).
Üdv,
Laczi
P.S.: Apróhirdetésekben egyébként rendszeresen felmerülnek ügyeskedők, akik zsebpénzért megveszik a tudatlan vásárlótól a rossz winchestereket, majd csere vagy gyári javítás után (mint zsír új cuccot) nagy pénzekért eladják. Szegény áldozt még örül is, hogy visszakapott legalább 2-3000 Forintot az eredeti vételárból...
Még egy apróság. Ritka eset, hogy egy ATA-s vinyó 24/7 vagy más néven NOVELL Approved minősítéssel rendelkezik. Tudomásom szerint csak egyes Seagate és IBM darabok felelnek meg ennek az erős küövetelménynek. Sok esetben azért állnak le az ATA-s vinyók, mert túlmelegszenek. Persze nem mondom, hogy nálad is ez áll meg, hiszen írtad, hogy hamarosan feldobta a pacskert a darab.
Ez a "felvásárolom a selejtet" megoldás tetszik, kár, hogy ezek után ennek az üzletnek befellegzik .
----- Original Message -----
From:
Javaslom, hogy zajos és kellemetlen utánajárás helyett
tessék többet kiadni a vásárláskor a vincsóért, és akkor
nem utólag kell okoskodni, futkosni és annyit, vagy még
többet kifizetni. Ez ugyanis nemcsak a plusz ráfizetést
jelenti, de azt is, hogy valószínüleg ez lassabban oldódna
meg, mint a garanciás csere a forgalmazónál.
Tessék megvenni a vincsit megbízható, de drágább helyen!
Ennyi.
Üdv.
Attila, R.
----- Original Message -----
From: "Haszprus"
Jelenleg harom HDD dolgozik a gepemben, egy IBM 20,3-as, egy 10,2-es es egy
6,4-es, utobbi kettonek mar nem emlexem a markajara mert regen (max 2-3 eve)
vettem es nem igazan szoktam nezegetni oket. A lenyeg inkabb az, hogy az a
problema jelentkezett a nyar vege fele, hogy fajlok hibasodtak meg.
Eloszor gondoltam, par bad sector, vagy a meleg, nem eget rengeto a gond,
hutessel probalkoztam.
Aztan ket baratom vinyojat is "tonkrevagta" ideiglenesen a gepem. Ez abban
nyilvanult meg, hogy egyiket (ami szinten egy IBM 20,3-as volt) a haverom
hazavitelkor mar nem tudta olvasni, a masik (egy regi 2 giga koruli talan
Seagate vinyo) pedig meg az en gepemben meghibasodott. Utana nem lehetett
egyikrol sem olvasni az adatokat, bar formazas utan vegulis mindkettojuknek
rendesen mukodik.
Nalam viszont folytatodtak a problemak, a 10,2-es vinyom az utobbi hetekben
mar csak a meghajto-betujel szintjen van jelen a rendszeremben. A Windows
azt mondja, hogy formazatlan, es hogy kivanom-e formazni. (Egyebkent ez egy
NTFS vinyo es Win2000 alatt) Neha meg felismeri (!), es ilyenkor lehet is
olvasni rola, bar nem minden ep rajta mar. Azt is kiirta ra egyszer a disk
management, hogy negy particioba van szedve es hogy tobbszaz gigas vinyo.
(valojaban 10,2G es egy particioban :)
Mi lehet a baj es javithato-e? Egyaltalan erdemes-e kinlodni vele?
Koszonettel: Haszprus
http://www.internews.hu
Ps. engem is erdekelne az a ceg amelyik parezerert foglalkozik vinyok
javitasaval (ill. tovabbitassal a gyartok fele).
Ps2: az adataim publikusak. (marmint a hwsw paf rovata fele)
Köszönöm az eddigi több, mint 50 (ÖTVEN!!!) levelet, várom a továbbra is a hozzászólásokat. Természetesen én már tudom, hogy melyik cég fogja a cseréket csinálni, és azt is tudom, hogy melyik kiskert bízza meg az ügyfélszolgálattal. Remélem még a héten elkezdődik a szolgálatatás.