:

Szerző: Koi Tamás

2019. június 5. 13:07

Idén megtörténik a TV trónfosztása az USA-ban

Történelmi fordulóponthoz érkezett idén az amerikai médiapiac, egyes kutatások szerint idén először következhet be, hogy az átlag amerikaiak több időt töltenek az okostelefonjukkal, mint a TV előtt ülve (tartalom- és médiafogyasztásra fordított idő).

Idén a történelem során először fordulhat elő a világ egyik legnagyobb médiapiacának számító Egyesült Államokban, hogy a médiafogyasztók több időt töltenek el mobileszközöket, azaz jellemzően okostelefonokat használva, mint a TV előtt ülve - derül ki az eMarketer frissen közzétett prognózisából. A mobilszegmens esetén a katalizátort meglepetésre nem elsősorban a különböző videostreaming-platformok jelentik, sokkal inkább a digitális audiotartalmak (beleértve a podcasteket is) - noha ezek hallgatása többnyire passzív médiafogyasztásnak minősül.

A prognózis szerint idén egy felnőtt amerikai állampolgár átlagosan mintegy 3 óra 45 percet tölt el a mobileszközét használva, miközben csupán 3 óra 35 percet tévézik, míg tavaly szinte hajszál pontosan ellentétes volt a két arány. A mobileszközök körében a legnépszerűbb természetesen az okostelefon, amivel csaknem három órányi átlagos képernyőidőt kalkulál a kutatócég, eközben a tablethasználat a piac fokozatos szűkülésével párhuzamosan szorul egyre hátrébb.

mobile_tv

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Az okostelefonok dinamikus térhódítását a médiafogyasztási szegmensben jól jelzi, hogy öt évvel ezelőtt egy átlagos amerikai még naponta 4 óra 20 percet töltött el tévénézéssel és csupán két és fél órát valamilyen mobileszközzel - azaz csaknem két órával több volt a napi tévézésre fordított idő 2014-ben a mobileszközökkel összehasonlítva (a kutatás a multiscreen használatot mindkét eszköztípusnál beszámítja a teljes időtartamba).

Az eMarketer szerint a mobilkészülékeken az idő nagy részében elsősorban appokat futtatnak a felhasználók, a webböngészésre naponta mindössze fél órát szánnak átlagosan. A legnépszerűbb tartalomfogyasztási forma a digitális audio streaming, amibe a hagyományos streaming zenehallgatáson túl beletartozik a podcastek hallgatása is. Érdekesség, hogy a mobileszközök esetében kevésbé érvényesül az Egyesült Államokban az utóbbi években trendszerűvé váló cord-cutting jelenség, vagyis a kábeltévés előfizetéseket fokozatosan felváltó videostreaming-szolgáltatások esetében elsősorban a tévékészülék a meghatározó, tartalomfogyasztásra használt eszköz.

a címlapról