S3TC Unreal Tournament alatt
Azt mindenképpen tudni kell, hogy (GeForce kártyákon) az Unreal Tournament csak OpenGL alatt ad lehetőséget az S3TC textúratömörítés használatára, mégpedig egy teljesen nem hivatalos módosítás révén. A történet érdekes: bizonyára sokan ismerik a Loki Games nevét, a cég sok nagysikerű játékot portolt már Linux alá, többek között az Unreal Tournament átiratát is ők készítették. Az UT 4.28 Linux patch már tartalmazta az S3TC támogatást, és egy ráérő programozó (Fredrik Gustaffson) a Linux-os motor alapján készített egy Windows-os kiadást.
A használat egyszerű. Az első lépés, hogy a nagyfelbontású textúrákat tartalmazó lemezről feltelepítsük a megfelelő file-okat. Majd az Unreal Tournament opengl.dll állományát felül kell írni ezzel a bizonyos módosított opengl.dll file-lal. Végül a játék konfigurációs állományában (unrealtournament.ini) a [OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice] sor alatt található UseS3TC=0 sort értelemszerűen UseS3TC=1-re kell változtatni.
Szeretnénk mindenkinek felhívni a figyelmét arra, hogy ez a módosítás nem támogatott, ha valami baj van, mi sem tudunk segíteni. Írjatok levelet a vogel@lokigames.com címre.