:

Szerző: Bodnár Ádám

2000. október 29. 22:58

S3TC Unreal Tournament alatt

Egy kedves olvasónk kérdezte, hogyan használhatná ki a GeForce kártyák textúratömörítési képességeit Unreal Tournament alatt. A válasz sokakat érdekelhet, ezért itt is közzétesszük.

Azt mindenképpen tudni kell, hogy (GeForce kártyákon) az Unreal Tournament csak OpenGL alatt ad lehetőséget az S3TC textúratömörítés használatára, mégpedig egy teljesen nem hivatalos módosítás révén. A történet érdekes: bizonyára sokan ismerik a Loki Games nevét, a cég sok nagysikerű játékot portolt már Linux alá, többek között az Unreal Tournament átiratát is ők készítették. Az UT 4.28 Linux patch már tartalmazta az S3TC támogatást, és egy ráérő programozó (Fredrik Gustaffson) a Linux-os motor alapján készített egy Windows-os kiadást.

A használat egyszerű. Az első lépés, hogy a nagyfelbontású textúrákat tartalmazó lemezről feltelepítsük a megfelelő file-okat. Majd az Unreal Tournament opengl.dll állományát felül kell írni ezzel a bizonyos módosított opengl.dll file-lal. Végül a játék konfigurációs állományában (unrealtournament.ini) a [OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice] sor alatt található UseS3TC=0 sort értelemszerűen UseS3TC=1-re kell változtatni.

Szeretnénk mindenkinek felhívni a figyelmét arra, hogy ez a módosítás nem támogatott, ha valami baj van, mi sem tudunk segíteni. Írjatok levelet a vogel@lokigames.com címre.

  • Unreal Tournament módosított opengl.dll
  • Eleged van az eltérő környezetekből és az inkonzisztens build eredményekből? Frusztrál, hogy órákat kell töltened új fejlesztői környezetek beállításával? Többek között erről is szó lesz az AWS hazai online meetup-sorozatának ötödik, december 12-i állomásán.

    a címlapról