Commerce Cloud néven indul az Adobe e-kereskedelmi platformja
Commerce Cloud néven elindult az Adobe saját e-kereskedelmi platformja, mely a cég Experience Cloud keretrendszerébe beágyazódva, a tavaly felvásárolt Magento alapjain kínálja a szolgáltatást meglévő és új ügyfelek számára egyaránt.
Mostantól saját webshopmotort is kínál az Experience Cloud keretrendszer részeként az Adobe, a Commerce Cloud néven indított szolgáltatás alapjait az a Magento nyújtja, melyet a cég tavaly vásárolt fel mintegy 1,68 milliárd dollárért. A felhőalapú rendszer szervesen integrálódik az Experience Cloud többi elemével, azaz az Analytics Clouddal, a Marketing Clouddal és az Advertising Clouddal.
A Magento első verziója 2007-ban jelent meg, a platform azóta meglehetősen kalandos utat tudhat maga mögött. Az eBay 2011-ben befektetett a cégbe, majd később a maradékát is felvásárolta, de az eBay és a PayPal 2015-ös szétválasztását követően a Magento önálló vállalatként folytatta működését egy magántőkés társasággal a háta mögött. Az önálló út tavaly májusig tartott, amikor az Adobe és az e-kereskedelmi fejlesztő cég aláírta a megállapodást az 1,68 milliárd dolláros felvásárlásról.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Az Adobe szerint az integráció révén a Magento felhasználók válláról további, az üzemeltetéssel kapcsolatos terhek kerülhetnek le, emellett a kereskedők hatékonyabban értékesíthetik katalógusuk egy részét vagy akár teljes egészét az Amazon piacterén. Az Adobe Commerce Cloud segítségével minden, az Amazonon leadott rendelés egyszerűen kezelhető, a kereskedők emellett többek közt a vásárlói profil felépítésére alkalmas eszközöket is kapnak az integrációnak köszönhetően.
Fontos, hogy a meglévő Magento kiegészítők és pluginek a Commerce Clouddal is működnek, az Adobe számára ugyanis kiemelt szempont volt, hogy az akvizíciót követően megtartsa azt a mintegy 300 ezer külső fejlesztőt és több ezer céget, melyek a platform funkcióit kiegészítő szolgáltatásokat fejlesztenek a webshopmotor alá. A megoldást használja többek közt a Canon és a Helly Hansen, a Coca-Cola, a Warner Music Group vagy a Nestlé, amelyek ezzel megtarthatják az eddig használt szolgáltatásokat, és a jövőben újabbakat is igénybe vehetnek.