:

Szerző: Habók Lilla

2019. január 16. 12:30

India legnagyobb kiadójával szerződött a Spotify

Sikerült megkötni a szerződés India legnagyobb zenei kiadójával a Spotify-nak. Ezek szerint a felhasználók még több bollywoodi zenét hallgathatnak majd világszerte, de a szerződés arra is utal, hogy a streaming cégnek sikerült megegyezni a helyi kiadókkal, ami az indiai piacra lépéshez lesz szükséges.

Megállapodást írt alá a Spotify a T-Series indiai kiadóval, amelynek következtében 160 ezer újabb dal kerülhet fel a streaming cég adatbázisába. A kiadó természetesen az indiai művészektől tartalmaz sok albumot, köztük bollywoodi és egyéb regionális filmzenei albumokat, de egyéb ismert helyi szerzeményeket is. A T-Series neve főként a YouTube-ról lehet ismerős, ahol hatalmas csatát folytat a PewDiePie néven ismert vlogerrel a legtöbb feliratkozóért folytatott első helyért - így az indiai kiadó 80,6 millió, míg a svéd videós 80,9 millió feliratkozónál tart jelenleg.

A T-Series igyekszik hangsúlyozni a közleményekben, hogy a megállapodás következtében az indiai zene szeretete világszerte még több helyre eljuthat, és a streaming platform 200 millió felhasználója is megismerheti azt. Továbbá a vállalat tapasztalata az érett piacokon segít majd az indiai streaming iparágban is kiépíteni a fizetett ökoszisztémát - nyilatkozták a T-Series igazgatói a Variety-nek. Ezenkívül a Spotify nemzetközi licencekért felelős igazgatója is elsősorban arra tért ki, hogy a megállapodásnak köszönhetően a Spotify mennyi zenével tudja színesíteni az katalógusait.

Közel az indiai piacra lépés

A Gitlab mint DevSecOps platform (x)

Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.

A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.

Emellett viszont az igazgatók a nyilatkozataikban nem említették azt a teljesen magától értetődő tényt, hogy a Spotify valójában az indiai piacra lépését tervezi már hosszú hónapok óta, amelynek ez a megállapodás az egyik legfőbb hírnöke. Érthető módon a Spotify szeretne betörni a leggyorsabban növekvő zenei piacként is számontartott Indiába, ahol 1,34 milliárd potenciális előfizető várja, akik vélhetően elsősorban indiai zenét szeretnének hallgatni. A streaming cég az iparági források szerint először a zenészekkel próbált közvetlenül megállapodni, ami nyilván a kiadók ellenérzését vonta maga után, és számos indiai vállalat azzal fenyegetőzött, hogy megvonja a zenei jogokat a Spotify szolgáltatásától.

A T-Series kiadóval kötött szerződés viszont arra utal, hogy az akadályok elhárultak a Spotify útjából, és hamarosan beteheti a lábát az indiai piacra. Mindez megerősíti a Bloomberg tavaly novemberi értesüléseit is, amely szerint a svéd vállalat a háttérben hónapok óta köti a szerződéseket a legnagyobb indiai jogtulajdonosokkal. Továbbá a vállalat külön indiai kommunikációs igazgatót is foglalkoztat tavaly óta, és helyi konkurenstől csábított át egy szerkesztőt, akik indiai zenei válogatások összeállításával foglalkozik.

spotify_bollywood

A Bloomberg értesülései szerint az indiai streaming szolgáltatók nagyjából 100 millió előfizetővel rendelkeznek, akik közül nagyon kevesen váltottak eddig az ingyenes használatról a fizetős csomagra. A legnépszerűbb szolgáltatásnak a régióban a YouTube számít, ahonnan a felhasználók ingyenesen fogyaszthatják a zenei tartalmakat is. A hivatalos belépés az indiai piacra viszont a felhasználószám növekedésében mindenképp meggyőző lenne a Spotify befektetőinek a "világ többi része" közt emlegetett régióban - ami sokkal nagyobb a közel-keleti vagy észak-afrikai piacnál, ahol szintén nemrég indult a szolgáltatás.

A feladat majd ezután következik a cég számára, hogy a felhasználókat valós előfizetőkké változtassa, ahogy más piacokon is működik a stratégia. A Variety korábban arról írt, hogy a Spotify hivatalos rajtja Indiában nagyjából májusra várható, ahol a megszokott 30 napos ingyenes kipróbálásnál hosszabb prémium hozzáférési lehetőséget fog kínálni. A problémákhoz viszont hozzátartozik, hogy Indiában az infrastruktúra még sok helyen fejlődésben van, és internetelérési nehézségek is adódnak, ami tovább nehezíti majd az indiai felhasználók monetizálását.

Az üzemeltetői szakmát számos nagyon erős hatás érte az elmúlt években. A történet pedig messze nem csak a cloudról szól, hiszen az on-prem világ is megváltozott.

a címlapról