:

Szerző: Habók Lilla

2019. január 11. 14:00

Erősebb fókusszal fordul a podcastok felé a Spotify

Elég nagy fantáziát lát a Spotify a podcastokban az eddigi eredményei alapján. A hallgatók szívesen maradnak a szolgáltatásban a podcastok meghallgatása után. Úgyhogy a vállalat még több exkluzív szerződéssel és új funkciókkal készül.

Ettől az évtől kezdve a Spotify még nagyobb figyelmet szeretne fordítani a podcast műfajra - jelentette be Courtney Holt, a Spotify Studios igazgatója a CES-en, melyről a TechCrunch számolt be bővebben. Holt szerint első lépésként a cég biztosította, hogy sok minőségi tartalmat előállító és egyedi podcaster jelenjen meg a platformon, majd olyan eszközöket dolgozott ki, amellyel a felhasználóknak szokásukká válik a hanganyagokat hallgatni a szolgáltatásban. Az igazgató szerint a podcastok "nagyon jól működnek" a streaming megoldásban, azaz eddig is hozták a várt közönséget. A cég tapasztalatai szerint pedig ha egy hallgató egy podcast miatt érkezik a platformra, akkor a műsor meghallgatása után is marad még a szolgáltatásban - akár más podcastok vagy a zenehallgatás miatt. Úgyhogy a vállalat az eredmények alapján úgy döntött, hogy még többet szeretne a műfajba fektetni.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Ellentétben a zenei streaminggel a Spotify másképp szeretné megközelíteni a podcastokat, és az előadókat kifejezetten házon belül foglalkoztatná vagy legalábbis exkluzív szerződéseket kötne, hogy a tartalmak ne jelenhessenek meg a konkurens platformokon. Tavaly kötötte meg például a cég a kizárólagos szerződést Joe Buddennel, akinek podcastja a hip-hop és rap kultúrába ad betekintés a hallgatóknak. Ezúttal pedig a CES-en harangozta be a Spotify Studios igazgatója, hogy márciustól "Unbothered" címmel újabb exkluzív műsor indul, amelyben neves sportolókat, zenészeket, politikusokat lát majd vendégül Jemele Hill újságíró.

A Spotify a következő időszakban még tovább szeretné majd bővíteni a podcast-katalógusát, az exkluzív szerződéseken kívül a tartalomaggregáló megoldásán keresztül is (amelyből a HWSW Weekly például itt elérhető). Ezzel együtt pedig a cég a podcastok mellé egy ajánlórendszeren dolgozik, hogy a zenei tartalmakhoz hasonlóan feltérképezze a felhasználók ízlését, és újabbnál-újabb tartalmakat ajánljon - például a Joe Budden podcast fogyasztóinak más hip-hop tartalmakat -, hogy a közönség minél több ideig a szolgáltatásban maradjon.

spotify-podcast

Másrészt pedig a cég a podcastok és a közösség növelése mellett a hirdetőknek is még nagyobb teret szeretne adni, hogy reklámokat tehessenek közzé a hanganyagokban. A streaming platform ingyenes változatának hallgatói körében már megszokott rendszerben, a Spotify a podcastokon belül is elméletileg releváns hirdetéseket helyezne el. Brian Benedik hirdetési igazgató szerint a vállalat már 2018 közepe óta teszteli a reklámokat a podcastokban a saját hirdetésértékesítő csapatával, és az igazgató sem véletlenül tartott pont a kontextuális hirdetések értékéről előadást a CES-en. A cég tervei szerint a podcasthirdetéseknél az algoritmus ugyanúgy figyelembe veszi majd a felhasználók szokásait, hangulatát és az aktuális pillanatokat, mint a zenei anyagoknál. A végső cél elérése érdekében azonban a Spotify-nak még be kell fektetnie a saját digitális hirdetési technológiába vagy fel kell vásárolnia valamilyen létező megoldást.

Fokozódik a verseny

A konkurensek közül például a Pandora már előrébb jár a podcasthirdetések területén a tavalyi Adswizz hirdetéstechnológiai cég felvásárlásával, amelynek következtében még 2018-ban elindította a személyre szabott hirdetéseket a műsorokban. Sőt a Pandora az ajánlórendszer fejlesztésében is előrébb jár a Spotify-nál, mivel tavaly novemberben a Genome Project részeként már a tartalmi ajánlórendszer elindításáról is beszámolt. Arról nem is szólva, hogy a podcastok hagyományosan az Apple, és újabban pedig a Google számára is elég fontosak. Az IAB és a PwC közös podcast-jelentése szerint a verseny még csak most indul ezen a területen, amit a podcast-hirdetésere fordított összegek dinamikus növekedése is jól mutat.

Eleged van az eltérő környezetekből és az inkonzisztens build eredményekből? Frusztrál, hogy órákat kell töltened új fejlesztői környezetek beállításával? Többek között erről is szó lesz az AWS hazai online meetup-sorozatának ötödik, december 12-i állomásán.

a címlapról