Hamarosan 1 milliárd eszközön fülel Google Assistant
Már egymilliárd eszközön található Goggle Assistant, miközben Amazon Alexa "mindössze" 100 millió eszközön figyeli a felhasználók kéréseit. A Canalyst elemzőcég szerint 2019-ben már eldőlhet, hogy milyen üzleti modellek működnek, és milyen hangalapú asszisztensekkel felszerelt kiegészítőkre van valóban szüksége a fogyasztóknak.
Még a hónap végéig eléri a Google, hogy az Assistant virtuális asszisztense egymilliárd eszközön legyen jelen - közölte a vállalat a CES-en. Ez az összes olyan eszközt magában foglalja, amelyen a Google Assistant képes a hangutasításokat fogadni, beleértve a különböző Google Home és egyéb okoshangszórókat, valamint a Google Home Hub és más cégek által kibocsátott okoskijelzőket, Android TV-ket vagy Chrome OS-futtató Google-laptopokat, és egyéb eszközöket. Természetesen a legnagyobb előnyt az Assistanttal eleve felszerelt androidos okostelefonok jelentik a Google számára akár az Amazon Alexával szemben, amely csak letölthető appként van jelen Androidon és iOS-en egyaránt, miközben csak néhány készüléken előtelepített. A Google viszont valamennyi legutóbbi androidos készülékére rátette saját asszisztensét, még a belépőkategóriás Android Gós telefonok is megkapták az Assistant Gót.
Attól függetlenül viszont, hogy egy eszközön az Assistant használható lenne, még nem feltétlenül veszik igénybe a felhasználók, főleg például az okostelefonok esetében - míg az okoshangszóróknál a használat meglehetősen valószínű. Ezzel kapcsolatban a Google mindössze annyit közölt, hogy az elmúlt egy évben négyszeresére nőtt az aktív felhasználók száma, de nem tudni pontosan, hogy milyen értékről mekkorára. Az aktív használatnak viszont bizonyára nagy lökést adott, hogy a 2017-es 8 nyelvhez képest 2018-ra már 38 nyelven értett az Assistant -, melyek között a magyar továbbra sem található meg.
A Canalyt előrejelzése az Egyesült Államok virtuális asszisztens piacára vonatkozóan
Ehhez képest az Amazon legutóbb közölt adata szerint az Alexa 100 millió eszközön van jelen. Bár az Amazon asszisztense kapcsán sem lehet tudni az aktív felhasználószámot, de a vállalat közlése szerint tavaly duplázni tudta az Alexát aktívan használók és az Echo tulajdonosok számát egyaránt. A 2018-as harmadik negyedévben például a Canalys elemzőcég számításai szerint a cég 6,3 millió Echo eszközt adott el világszerte, ami 400 ezerrel több a Google eladásainál ez időszak alatt.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Továbbá az Amazon Alexa az okosotthonok kiegészítőiként is jobban teljesít, mivel közlése szerint 4500 különböző gyártó összesen 28 ezer eszközén van jelen, míg a Google arról számolt be, hogy 1600 okosotthoni márka 10 ezer eszközével működik együtt. Ennél pontosabb adatokat azonban egyik vállalat sem árult el arról, hogy az egymilliárd Google Assistant és a 100 milliós Amazon Alexa támogatású eszköznek pontosan milyen az eloszlása az egyes használati területek között, de a fentiekből látható, hogy a Google teljesítményét valószínűleg az okostelefonoknak köszönheti.
2018 fontos volt, de 2019 fontosabb
A Canalyst elemzőcég a napokban jelentetett meg egy újabb előrejelzést, mely szerint 2018-ban az összes okos asszisztenssel telepített eszközből 688 millió egység az Egyesült Államokban jelent meg, ami 2022-re eléri helyben az egymilliárdot. A Canalys mobilitás üzletágának vezetője, Nicole Peng kifejtette, hogy 2018 kulcsfontosságú volt a virtuális hangalapú asszisztensek számára az okoshangszórókon keresztüli terjedés szempontjából - legalábbis az Egyesült Államokban. Eközben viszont az Alexa, az Assistant, a Siri és a Cortana fejlesztői folyamatosan keresték az új hardverintegrációk lehetőségét, amelyekkel még szélesebb közönséget lehetne elérni - újabban a Google bejelentette, hogy az Assistant Connecttel az eszközgyártók számára könnyebbé teszi a kapcsolódást az asszisztenséhez, melynek funkció még ebben az évben meg fognak jelenni.
Várhatóan 2019-ben fog kiderülni, hogy a felhasználók mennyit lesznek majd hajlandók fektetni a hangalapú ökoszisztéma egyéb eszközeibe, az okos asszisztensekkel felszerelt otthoni kiegészítőkbe. Az Amazon, a Google, az Apple és a Microsoft nagy harcot vívnak az új üzleti modellek kitalálása céljából, amellyel ki tudják szolgálni a fogyasztói és az üzleti igényeket az okosotthonok kiegészítőivel kapcsolatban. Az elemzők szerint mindez nagy lehetőségeket teremt az alkalmazkodóképes vállalatoknak, és a helyi igényeket jobban megértő regionális szereplőknek egyaránt.