:

Szerző: Habók Lilla

2018. december 20. 11:00

Oktatási és játékosítási startupokat támogatna a Kahoot

Az oktatás Netflixének vagy YouTube-jának nevezett Kahoot saját accelerator programot indít, hogy újabb oktatási és játékosítási ötleteket ismerjen meg, és karoljon föl. Az oslói eredetű startup így is dinamikusan növekszik, amit az új funkciók még inkább serkenthetnének.

Elindította a norvég Kahoot játékos oktatási platform a Kahoot! Ignite accelerator programot a hasonló érdeklődési körű startupok számára, akik globálisan bárhonnan érkezhetnek a 2019-ben induló programba. Napjainkban ugyanis a Kahoot az egyik legnépszerűbb iskolai alkalmazás, amelyen a felhasználók (diákok, tanárok vagy bárki) akár ingyenesen is készíthetnek játékos oktatási tartalmakat. A megoldással nagyon egyszerű látványos kvízeket, felméréseket és egyéb feladványokat létrehozni, amelyet a tanár a tanulókkal kitöltethet az órán vagy a tanfolyamon (weben, mobilon vagy tableten), de később az adatbázisból más tanár is lehívhatja a feladatot.

A szolgáltatást sok magyar iskola is használja, például bőséggel találni Mátyás királyról, digitális biztonságról vagy akár pénzügyi kérdésekről szóló játékokat. A rendszert ugyanis nem csak a közoktatás vagy az egyetem használhatja, hanem bármilyen tréningcég és vállalat választhatja ezt az eszközt a gyors tudás- vagy véleményfelmérésre. Úgyhogy az programba a startupok egészen széles skálája jelentkezhet, amely a képzésekkel, oktatással, gamification témával valamilyen szempontból összeköthető. A norvég vállalat a tervei szerint befektetne az eltérő életszakaszokban lévő cégekbe, mentori támogatást nyújtana a monetizációs és termékfejlesztési kérdésekben, vagy adott esetben közösen tartalmat készítene velük az oktatási platform felületére.

kahoot_bemutatkozo_szamokban

A startupok számára előrelépést jelenthetne a Kahooton kiemelt helyen szerepelni, mivel a szolgáltatás már több mint 100 millió havi aktív felhasználóval rendelkezik, ami viszonylag dinamikus növekedést jelent a januári 70 milliós jelentéshez viszonyítva. A felhasználók pedig már összesen 60 millió játékot hoztak létre az adatbázisban, amellyel az elmúlt egy évben több mint 1 milliárdan játszottak (a játékhoz nem kell regisztrálni). A feladványok nagyjából fele publikus és fele privát tartalom, továbbá a minőségük is egészen változatos, a néhány kérdésből álló gyenge kérdéssoroktól kezdve a professzionális feladatsorokig, melyet részben a Kahoot oktatási szakértői állítottak össze.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

A privát anyagokat jellemzően a vállalati, profi tartalmak alkotják, az üzleti modell részeként a magasabb előfizetési díjért lehet ezt a láthatósági típust elérni. Mostantól pedig az acceleratorban szereplő startupok is generálhatnának minőségi feladványokat a felületen, akár a Kahoot befektetéséért vagy más partneri megállapodásért cserébe. Az újabb játékokon kívül pedig valószínűleg a vállalat innovatív oktatási és játékosítási ötletekhez is szeretne hozzájutni, amellyel például a nagyvállalati csomagját színesítheti.

A norvég vállalat számára a bevételt természetesen nem az ingyenes szolgáltatás és nem is az iskoláknak szánt kisebb csomag, hanem a vállalati nagyobb csomag generálja. A Plus csomag intézménytípustól függően havi 1-8 dolláros áron érhető el, Pro változat pedig havi 3-20 dollárért, amellyel már elérhetőek a mappák, csoportbontások, jelentéskészítő eszközök és képadatbázisok. A vállalatok pedig felhasználónként havi 40 dollárért juthatnak hozzá a Premium csomaghoz, amely a nagyközönségnek szóló játékokat is támogatja, és személyes tanácsadót is ad mellé, és a jövőben ez bővülhetne még újabb funkciókkal.

A Kahoot fontos oktatási szerepét jól alátámasztja, hogy a norvég cégbe a napokban a Disney is befektetett, méghozzá 4 százalékos részesedést vásárolt belőle 376 millió dolláros értékelés mellett. Még nem tudni, hogy mi pontosan ezzel a szándéka, de elképzelhető, hogy a Kahooton a Disney-hez kapcsolódó játékok számát szeretné növelni. A vállalat befektetői között ott van még egyébként az oktatási törekvéseiről is ismert Microsoft, vagy a Northzone befektetőcég, amely a Spotify-ban is már 2008-ban befektetési lehetőséget látott. Lehetőségek pedig minden bizonnyal a Kahootban is vannak, amely a 2019-es roadmapje szerint az Ignite mellett irányítópultot fejleszt a professzionális tartalmak számára, felskálázná a játékok elérhetőségét egyszerre akár 10 ezer felhasználóig, és a kiadók számára új kereskedelmi funkciókat is indítana.

November 25-26-án 6 alkalmas K8s security és 10 alkalmas, a Go és a cloud native szoftverfejlesztés alapjaiba bevezető képzéseket indítunk. Az élő képzések órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról