Webanalitikai eszközzel rukkolt elő a Microsoft
A béta címkés Clarityvel visszajátszhatók és gépi tanulással csoportosíthatók a felhasználói munkamenetek.
Webanalitikai eszközzel könnyítené meg a weboldalak üzemeltetőinek dolgát a Microsoft, a vállalat Clarity névre hallgató megoldása béta címke alatt már kipróbálható. A redmondi cég szerint bár a hagyományos A/B teszteléssel jó rálátást lehet kapni arra, hogy a felhasználók mikor hagyják ott a webes felületeket, ez a miértre már kevésbé világít rá. Ezt a problémát hidalná át a Clarity, amelyet a Microsoft a weboldalak üzemeltetőinek meglévő eszköztára mellé szán. A Clarityvel részletesen elemezhetők a beérkezett megtekintések, az olyan megszokott információk alapján, mint az operációs rendszer, böngésző vagy készülék típusa, a látogatás ideje és időtartama.
Az eszköz igazi erőssége azonban, hogy lehetőség nyílik vele visszajátszani az egyes felhasználók tevékenységét, illetve különböző vizualizációkat is kínál a felhasználói viselkedésminták, netán a használati nehézségek kiszűrésére, a renderelési problémáktól a JavaScript hibákig. Az egyes felhasználói munkamaneteket ráadásul a szolgáltatás gépi tanulás segítségével kategorizálja, így csoportosítva azokat a hasonló viselkedések szerint, ennek hála pedig könnyen megkülönböztethetők az egyszeri felhasználói hibák és a többeknél visszatérő problémák.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Az eszközzel továbbá hőtérkép is készíthető, amely megmutatja hogy az adott weboldal melyik részén időzött legtöbbet a kurzor a felhasználóknál, azok hova kattintottak a legtöbbször, vagy épp hol kezdték gyorsan átgörgetni a tartalmakat. A Clarityt a Microsoft szerint keresője, a Bing csapata már használatba vette, és azzal már több esetben sikerült elcsípnie például malware-eket is, amelyek a böngészőt megfertőzve kártékony tartalmak beágyazásával rontották a felhasználói élményt.
A Microsoft új eszköze olyan szolgáltatásokkal száll versenybe mint az Optimizely, amely idén elején nyitotta meg szolgáltatását a tömeges A/B tesztek felé - és szüntette meg ingyenes konstrukcióját - vagy épp a Google Optimize. A Clarity gyorsan használatba vehető, elég a hozzá tartozó JavaScript kódot hozzáadni a weboldalhoz és az eszköz rögtön meg is kezdi a felület monitorozását. A megoldás persze még béta verziós, ennek megfelelően felbukkanhatnak kisebb-nagyobb bugok használat közben - de a funkciópaletta bővülésére is számítani lehet. Azt egyelőre nem tudni, hogy a stabil verzió mikor és milyen árazás mellett várható.