Webanalitikai eszközzel rukkolt elő a Microsoft
A béta címkés Clarityvel visszajátszhatók és gépi tanulással csoportosíthatók a felhasználói munkamenetek.
Webanalitikai eszközzel könnyítené meg a weboldalak üzemeltetőinek dolgát a Microsoft, a vállalat Clarity névre hallgató megoldása béta címke alatt már kipróbálható. A redmondi cég szerint bár a hagyományos A/B teszteléssel jó rálátást lehet kapni arra, hogy a felhasználók mikor hagyják ott a webes felületeket, ez a miértre már kevésbé világít rá. Ezt a problémát hidalná át a Clarity, amelyet a Microsoft a weboldalak üzemeltetőinek meglévő eszköztára mellé szán. A Clarityvel részletesen elemezhetők a beérkezett megtekintések, az olyan megszokott információk alapján, mint az operációs rendszer, böngésző vagy készülék típusa, a látogatás ideje és időtartama.
Az eszköz igazi erőssége azonban, hogy lehetőség nyílik vele visszajátszani az egyes felhasználók tevékenységét, illetve különböző vizualizációkat is kínál a felhasználói viselkedésminták, netán a használati nehézségek kiszűrésére, a renderelési problémáktól a JavaScript hibákig. Az egyes felhasználói munkamaneteket ráadásul a szolgáltatás gépi tanulás segítségével kategorizálja, így csoportosítva azokat a hasonló viselkedések szerint, ennek hála pedig könnyen megkülönböztethetők az egyszeri felhasználói hibák és a többeknél visszatérő problémák.
A lengyelek az új németek A lengyel informatikát már nyugati mércével kell nézni, mi is így tettünk az 52. kraftie adásban.
Az eszközzel továbbá hőtérkép is készíthető, amely megmutatja hogy az adott weboldal melyik részén időzött legtöbbet a kurzor a felhasználóknál, azok hova kattintottak a legtöbbször, vagy épp hol kezdték gyorsan átgörgetni a tartalmakat. A Clarityt a Microsoft szerint keresője, a Bing csapata már használatba vette, és azzal már több esetben sikerült elcsípnie például malware-eket is, amelyek a böngészőt megfertőzve kártékony tartalmak beágyazásával rontották a felhasználói élményt.
A Microsoft új eszköze olyan szolgáltatásokkal száll versenybe mint az Optimizely, amely idén elején nyitotta meg szolgáltatását a tömeges A/B tesztek felé - és szüntette meg ingyenes konstrukcióját - vagy épp a Google Optimize. A Clarity gyorsan használatba vehető, elég a hozzá tartozó JavaScript kódot hozzáadni a weboldalhoz és az eszköz rögtön meg is kezdi a felület monitorozását. A megoldás persze még béta verziós, ennek megfelelően felbukkanhatnak kisebb-nagyobb bugok használat közben - de a funkciópaletta bővülésére is számítani lehet. Azt egyelőre nem tudni, hogy a stabil verzió mikor és milyen árazás mellett várható.