Összebútoroznak az Apple Musickal az Amazon Echo hangszórók
December 17-én beköltözik az Apple Music zenestreaming szolgáltatás az Amazon Echo hangszórókba.
Az első olvasatra meglepőnek tűnő bejelentés mögött egy mind az Apple, mind pedig az Amazon számára gyümölcsöző együttműködés állhat, mellyel optimális esetben mindkét fél számottevően növelheti felhasználói bázisát. A döntésből ugyanakkor nem csak a két cég, hanem azok felhasználói is profitálhatnak. December közepétől már nem feltétlenül szükséges beszerezni az Apple méregdrága okoshangszóróját a cég népszerű zenestreaming szolgáltatásának egyszerű (és jó minőségű) kihangosításához, arra elegendő lesz egy Amazon Echo eszköz is.
Az Apple részéről több kézenfekvő ok is szólhatott az Amazon ökoszisztémája mellett, melyek közül utóbbi piacvezető pozíciója állhat az első helyen. Egy év eleji kutatás szerint az Alexa virtuális asszisztenssel szerelt termékek bő 40 százalékos részesedéssel bírnak, miközben a második helyezett Google csak a piac körülbelül 26 százalékát tudhatja magánénak. Az Amazon vezető pozíciója világszerte nagyjából 50 millió darab aktív Echo hangszórót jelent, december 17-től ennyivel több eszközön csendülhet fel az Apple Music, a cupertinói cég reményei szerint növelve szolgáltatás üzletáguk forgalmát.
Az Apple Music szinte épp ugyanennyi, azaz nagyjából 50 millió (fizető) felhasználót számlál, ami az amerikai piacon vezető pozíciót jelent. Az előfizetőknek mostantól nem feltétlenül kell megvásárolni a rendkívül drága, nettó 350 dolláros HomePod okoshangszórót, a jó minőségű kihangosításához elég lehet például a 100 dolláros Echo is. Ez komoly hozzáadott értéket jelenthez az Amazon hangszóróinak, amelyek így már a legtöbb (Amerikában) népszerű szolgáltatás támogatni fogják, az Apple Music a Spotify, a Pandora, az iHeartRadio, illetve az Amazon saját zenestreaming megoldása mellé sorakozik be.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Bár az Amazon szolgáltatása és az Apple Music közvetlen konkurensek (akárcsak a Spotify), előbbi fél számára a zenestreaming piac leigázásánál fontosabb az Echo, illetve az Alexa virtuális asszisztens ökoszisztémájának kiterjesztésé. Egy közelmúltbéli felmérésből kiderült, hogy az okoshangszórók tulajdonosai legtöbbet zenehallgatásra használják eszközeiket, így az azokon elérhető zenestreaming szolgáltatások bővítése kézenfekvő fejlesztési irány.
Az Amazon és az Apple közötti új együttműködés egy következő jele annak, hogy a két vállalat igyekszik rendezni egymással a sokáig feszült üzleti viszonyt. Az évtized elején a Kindle alkalmazás, illetve az abban közvetlenül megvásárolható könyvek miatt kötötte össze bajszát a két fél, pár évvel később pedig az Apple TV-n rúgták össze a port. Az Apple ugyanis nem volt hajlandó elérhetővé tenni az Amazon Prime Video alkalmazását, amelyre revansként az Amazon egy huszárvágással törölte áruházából az Apple termékét. Azóta a konfliktus rendeződött, sőt mi több, az Apple TV mellett már a cupertinóiak egyéb termékeit is meg lehet vásárolni az Amazontól. Az egyre szorosabbra fűződő kapcsolat legnagyobb vesztese a közös versenytárs Google lehet, melynek Home hangszórói borítékolhatóan nem kapnak Apple Music támogatást.