Az AMD is elkezdett leszámolni a 32 bittel
Újabb szög a 32 bites operációs rendszerek koporsójába: a legfrissebb radeonos meghajtócsomag már csak 64 bites OS-eket támogat.
A konkurens Nvidiához hasonlóan elkezdte megszüntetni a 32 bites operációs rendszerek támogatását az AMD. A lépés értelmében a napokban megjelent Adrenalin Edition 18.10.2 már kizárólag 64 bites OS-eket támogat. A bármilyen okból 32 bites rendszert használó Radeon tulajdonosoknak be kell érni a korábbi 18.9.3-as csomaggal, amely jelen állás szerint a legutolsó, amely az egyre nagyobb tempóval kikopó 32 bites operációs rendszereket támogatja. Az AMD lépése tökéletesen érthető, a játékosok döntő többsége által használt Steam statisztikája szerint ugyanis már csak a felhasználók egy minimális része használ 32 bites OS-t. A tervezőcég vélhetően örömmel engedi el az érintett rendszerek kezét, az így felszabadult erőforrásokat ugyanis a fontosabb fejlesztésekre tudja átcsoportosítani.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Az AMD döntése jól illusztrálja, hogy a 32-64 bites átállás már régen a célegyenesbe került a PC-s ökoszisztémában. Miután 2003-ban megjelentek az első 64 bites processzorok, mára az x86-os világban ezek teljesen egyeduralkodóvá váltak, az utolsó 32 bites egységek már réges-régen potyogtak le a gyártósorokról, a 64 bitet nem támogató Intel Atom "Lincroft" (Z6xx) chipek utolsó tagjai 2011 elején, azaz bő 7 évvel ezelőtt jelentek meg.
Az utolsó (csak) 32 bites sorozat
Az egyetlen (komolyabb) terület, ahol a 32 bites rendszerek túléltek, az a beágyazott megoldások piaca, ezeket szokás szerint nagyon hosszú, 10+ évre telepítik a vásárlók, így ilyenekből még bőséggel maradt használatban. Ide tartoznak a különböző pénztárgépek, ATM-ek, játékgépek. Ezek feltehetően már nem csak CPU-ban, hanem GPU-ban is régebbi hardverre támaszkodnak, így az AMD lépése jó eséllyel nem érinti ezeket, a sokéves GPU-khoz a cég már egy ideje amúgy sem ad ki frissített meghajtókat.
A PC-n tehát lassan már kikopnak a 32 bites rendszerek, jól illusztrálja ezt például a Steam szokásos hardverfelmérése is, amely szerint már mindössze 2 százalékos az ilyen platformok részesedése - igaz, ez inkább az aktív játékosok körét mutatja, az átlagos felhasználók körében ehhez képest lényegesen magasabb is lehet még a retró rendszerek aránya. Az irány azonban már egyértelmű, a korai stabilitási és kompatibilitási hibák megszűnésével és a 64-bitre képes processzorok elterjedésével ma már nem nagyon van ok 32 bites rendszert futtatni.