:

Szerző: Habók Lilla

2018. szeptember 25. 16:15

Távoznak a Facebooktól az Instagram alapítói

Egyre erősödött a Facebook szerepe az Instagram fejlesztésében a személycserék és az integrációk erőltetése miatt. A hat évvel ezelőtt felvásárolt cég alapítói úgy döntöttek, hogy nem asszisztálnak tovább az Instagram beolvadásához a közösségi óriásba.

Nyolc évvel ezelőtt alapította és hat éve adta el az Instagramot Kevin Systrom és Mike Krieger a Facebooknak 715 millió dollárért, amelyen belül a közösségi óriás eredeti ígérete szerint a szolgáltatás függetlenül működött volna. Az alapítók szerint a függetlenséget viszont egyre kevésbé sikerült már tartani, ezért távoznak a Facebooktól - erősíti meg az Instagram hivatalos közleménye. Az okok legfőképp egy májusi személycserére vezethetők vissza a TechCrunch információi szerint, mikor Kevin Weil termékfejlesztési igazgató csatlakozott a Facebook blockchain csapatához, és a helyét Adam Mosseri vette át, aki előtte a közösségi oldal hírfolyamának termékigazgatója volt, és Mark Zuckerberg "belső köreihez" tartozott.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Mosseri az iparági források szerint jobban erőltette, hogy az Instagram segítse a Facebookot, főleg mivel a kép- és videómegosztásról ismert alkalmazásnak sikerült maga mellett tartani a tizenéves korosztályt, amelyet a közösségi óriás szépen lassan elveszít. Ennek kisebb-nagyobb jelei kívülről is látszódtak, például az Instagram egy időben a Facebookról gyorsgombbal is elérhető volt, és a fontos ismerősök közt megjelentek az instagramos követetthez vezető linkek is, de az integrációt később eltávolította a cég. Ettől az évtől kezdve pedig az instagramozók közül néhányan már az appon belül látják, hogy a Facebookon értesítéseik érkeztek.

Két héttel ezelőtt pedig Marne Levine, Instagram ügyvezető igazgató is visszatért a Facebook partnerkapcsolatainak vezetéséhez, méghozzá egyelőre az utódja megnevezése nélkül. Úgyhogy a hat évvel ezelőtt felvásárolt cég a jelek szerint egyre inkább beolvad a Facebookba egy külön ágazatként, amelynek jelen állás szerint Adam Mosseri lesz az irányítója. Egy másik iparági forrás szerint ez Mosseri számára tulajdonképpen kárpótlás, hogy a Facebook alkalmazás termékigazgatói posztját szintén a májusi átszervezés során Will Cathcart kapta meg helyette.

instagram_systrom_krieger

Középen a két távozó alapító: balra Mike Krieger és jobbra Kevin Systrom

A távozó Systrom és Krieger egy több mint egy milliárd aktív felhasználóval rendelkező szolgáltatást építettek fel, amelyen 400 millió felhasználó tesz közzé napi szinten Stories bejegyzéseket. Ezenkívül a tavaly decemberi adatok szerint több mint 25 millió üzleti felhasználó is jelen van a megoldásban, tehát a hirdetők is látják benne a potenciált, főleg, hogy a felhasználók 80 százaléka a cég közlése szerint legalább egy márkaoldalt is követ. Az alapítók nélkül viszont biztosan megszűnik az Instagram eddig megmaradt függetlensége is, és még több integráció várható a Facebookkal. Systrom és Krieger pedig a közlemény szerint valamilyen új szolgáltatás felépítésébe kezdenek.

Eleged van az eltérő környezetekből és az inkonzisztens build eredményekből? Frusztrál, hogy órákat kell töltened új fejlesztői környezetek beállításával? Többek között erről is szó lesz az AWS hazai online meetup-sorozatának ötödik, december 12-i állomásán.

a címlapról