Új logóval ünnepli tizedik évfordulóját az Evernote app
A kezdeti időszakra emlékezik az Evernote vezérigazgatója, hogy hogyan nőtte ki magát a szolgáltatás a 80 ezer felhasználós Windows alkalmazásból 225 millió felhasználós megoldássá. A mobilalkalmazás pont tíz évvel ezelőtt jött létre.
Frissítette logóját az Evernote, amellyel inkább a kezdetekre igyekszik visszatekinteni a mobilalkalmazás megjelenésének tizedik évfordulója alkalmából. A cég történetéről a jeles alkalomból a vezérigazgató Chris O’Neill beszélt az alkalmazottaknak, amelyről a Fast Company egy kiemelkedően hosszú cikket készített. Talán nem sokan tudják, hogy maga a cég már 2000 óta létezik, ugyanis ekkor regisztrálta be az alapító Stephan Pachikov a domaint a szolgáltatáshoz, amelyet mostanra 225 millióan használnak világszerte. A kezdetben választott mottó: "A számítógépek ma elég erőteljesek ahhoz, hogy elkerüljék a helyzetet, amikor a felhasználó idiótának érezheti magát".
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Az Evernote célja már a kezdetektől az, hogy segítsen összegyűjteni és egyszerűen visszakereshetővé tenni a fontos információkat. Ehhez a jegyzetkészítés ihletét először az Apple Newton személyes digitális asszisztens adta, amellyel fel-le lehet görgetni a jegyzetek közt, mint egy hatalmas papírszalagon. Az első megoldás Windows alkalmazásként készült el ebben a szalagos formában még 2004-ben. Ebben a Time Bandnek nevezett változatban egy időszalagon lehetett visszaugrani egy adott napra, hónapra vagy évre, de emellett a teljes szöveges keresés is működött. Az alkalmazást 35 dollárért lehetett megvásárolni, és 80 ezer felhasználóval rendelkezett.
Az igazi áttörést az iPhone 2008-as megjelenése hozta, amely már appokat is támogatott. Pachikov úgy érezte, hogy végre megtalálta a régóta keresett megoldást, és átalakíttatta az appot, hogy az ideiglenes tárak helyett a felhőben gyűjtse a jegyzeteket. Vezérigazgatónak ebben az időszakban az alapító maga helyett Phil Libint nevezte ki, aki nagyon jó választásnak bizonyult, új vezérigazgató befektetőket gyűjtött és elérte a 150 milliós felhasználói bázist. A freemium modell működött, azonban a felhasználók többsége az ingyenes verziót használta a prémium helyett.
Egy jelentős váltást 2013 hozott a cég életében, ekkor jött a döntés, hogy technológiai cég helyett inkább lifestyle márkává váljon az Evernote. A portfólióba bekerült a jegyzettartó, táska, scanner és változatos kiegészítők is, amelyek többé-kevésbé kapcsolódtak a vállalat imázsához. Libin elmondása szerint a cég olyan szeretett volna lenni mint a Nike, csak azoknak, akik a sportos testük helyet az elméjükkel foglalkoznak.
Evernote: The Evolution
Még több videó2015-ben jött el az ideje, hogy a cég a tőzsdére lépést tervezgesse, de Libin kevésbé érezte már testre szabottnak a feladatot, ezért átadta a vezetést a ma is az élen álló Chris O’Neillnek. Az új igazgató nagyon erős felütéssel, 47 fős leépítéssel, 3 iroda bezárással (Moszkva, Szingapúr, Tajvan) és masszív költségcsökkentéssel indított, melyről akkoriban a HWSW is beszámolt.
Később O’Neill vezetésével a cég változtatott a csomagokon is, hogy az ingyenes változatban kevesebb funkció legyen, így inkább a Plus vagy a Prémium csomagba terelje a vállalat a felhasználókat. Továbbá fókuszáltabban elvigye a fejlesztést a vállalati irodai Evernote Business irányába. Három év távlatából viszont úgy látszik, hogy az igazgatónak igaza volt, így a botrányok ellenére a cég elkezdte növelni a bevételeit, és például a Business Insider korábbi jóslata ellenére sem szűnt meg.
Az elefántos logó végigkísérte a cég életét, úgyhogy megint frissített rajta egy kicsit a vállalat, hogy reflektáljon az elmúlt 10-18 évre. A logó megalkotásához a DesignStudio visszatért a gyökerekhez, és hangsúlyosabba kiemelte az Evernote-zöld színt a korábbi szürke helyett. Míg több vállalat logója mostanában inkább a sans-serif betűtípushoz hasonlít, addig a jegyzetkészítő app megtartotta a jellegzetes elefántos logóját, és az évforduló alkalmából a cég egy új hirdetési kampányon keresztül igyekszik bemutatni a márkát és saját magát a felhasználóknak.