:

Szerző: Habók Lilla

2018. augusztus 6. 12:46

Kikerüli a Fortnite a Google Play Store jutalékát

Túl soknak tartja az Epic Games a Google Play Store jutalékát, ezért inkább saját telepítőt ad majd ki androidon a Fortnite telepítéséhez.

Bejelentette az Epic Games, hogy a népszerű Fortnite játék meg fog jelenni Androidra is, ami önmagában nem nagy újdonság és még a megjelenés időpontját sem közölte a cég, viszont a kiadás formájával viszonylag nagy meglepetést okozott. Azért, hogy az Epic Games elkerülje a Google Play Store-nak fizetendő jutalékot, az alkalmazást inkább a saját terjesztésben, weboldalán keresztül és dedikált telepítővel teszi közzé.

A cégnek a 30 százalékos Play Store-jutalék szúrja a szemét, ezt ugyanis nem csak az alkalmazások vásárlása után, hanem az in-app költések után is be kell fizetni a platformtulajdonosoknak, az Apple-nek (iOS-en) illetve a Google-nek (Androidon). Ezért cserébe a fejlesztő használhatja a platform elsődleges disztribúciós platformját (az alkalmazásboltot), annak gondozott-válogatott kínálatával és egyéb szolgáltatásaival (például automatikus frissítések).

Az iOS-en ez nem opciós lehetőség, a natív alkalmazások fejlesztőinek nincs alternatívájuk, kötelező az App Store-részvétel és kötelező a 30 százalékos díj is. Ezzel szemben Androidon a Google Play megkerülésével is lehet az appokat telepíteni a telefonra, mint ahogy a Fortnite is tenni akarja - köszönhetően a rendszer korai, nyílt gyökereinek. Így ha egy fejlesztő elég erősnek érzi magát, akkor kiadhatja saját hatáskörben is alkalmazását vagy játékát, igaz, ilyenkor magának kell implementálnia a hiányzó szolgáltatásokat (mint az említett frissítési funkciót).

A Gitlab mint DevSecOps platform (x)

Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.

A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.

Az Epic döntése logikus, iOS platformon, konzolon és PC-n a Fortnite már olyan népszerűséget szerzett, hogy tulajdonképpen nincs szüksége a Google Play-re ahhoz, hogy a felhasználók megismerjék és letöltsék a játékot, amely csak iOS-en már több mint 100 millió dolláros bevételt hozott a megjelenést követő első 90 napon a SensorTower adatai szerint. Viszont míg az Apple levonhatja a sápot ebből az összegből, addig a Google ezt nem teheti majd meg, mivel a Fortnite Androidra csak az Epic Fortnite Installerrel egy APK fájlon keresztül lesz letölthető, ami tulajdonképpen egy olyan alkalmazásbolt, ahonnan majd egyelőre csak egy appot lehet letölteni.

sensortower_fortnite-mobile-100-million

Az Epic Games alapító Tim Sweeney a The Verge-nek és a TouchArcade-nek adott magyarázatában elsősorban azt emeli ki, hogy "minél közvetlenebb kapcsolatot igyekszik kialakítani" a cég a felhasználóival, ahol csak lehetséges, ami egészen átlátszó indoknak tűnik. Sweeney azonban még azt is hozzáteszi, hogy a 30 százalékos "adót" túlságosan magas költségnek tartja ahhoz, hogy a játékfejlesztők a maradék 70 százalékos bevételből fedezzék a fejlesztés, a működtetés és a támogatás költségeit. Míg a költségek megosztását az igazgató a konzolokon a hardveres beruházások miatt racionálisnak tartja, addig véleménye szerint a nyílt platformokon a 30 százalék aránytalan a szolgáltatás költségeihez képest, ami például a fizetések feldolgozását, a letöltési sávszélesség biztosítását és az ügyfélszolgálatot foglalja magába. Arra viszont már nem tér ki a cégvezető, hogy ez a költség az iOS platformján ugyanúgy jelen van, és ugyanúgy igazságtalannak tarthatná.

Egyelőre még nem lehet biztosat tudni, hogy az Epic Games alkalmazásboltjában a jövőben az androidos Fortnite-on kívül szeretne-e más játékokat is megjelentetni, mivel a lehetőség innentől kezdve adott lenne. A Mac Rumors szerint a vállalat inkább a Google Play-t és a Apple App Store-t szeretné a megmozdulással kedvezőbb díjszabásra ösztönözni, mint ahogy az Epic Unreal Engine Marketplace is a közelmúltban áttért arra a modellre, hogy míg a piactér 12 százalékot tart meg, addig a fejlesztőknek 88 százalék marad a bevételből. Arról viszont szintén nem lehet tudni, hogy ha már az Epic Games a Google Play megkerülésével spórol 30 százalékot a bevételből az iOS-en futó változathoz képest, akkor vajon hajlandó lesz-e legalább olcsóbban adni a felhasználóknak a megvásárolható virtuális termékeket.

Az üzemeltetői szakmát számos nagyon erős hatás érte az elmúlt években. A történet pedig messze nem csak a cloudról szól, hiszen az on-prem világ is megváltozott.

a címlapról