Elérhető a Valve Discord-versenytársa
Teljesen újraszabott csevegőfelülettel érkezik a Steam kliens mai frissítése. Kilépett az ICQ-korszakból.
Mindössze egy hónapja jelentette be a Valve a Steam Chat szolgáltatást, de már el is rajtolt a stabil kiadásban. A vadonatúj felület a Discordnak és a hasonló megoldásoknak kíván Steam-féle versenytársat állítani, ehhez pedig jelentős ráncfelvarrást kapott, a ma elvárható funkciók jelentős része megjelent.
Milyen évet írunk?
A Steam kliensbe épített csevegőszolgáltatás nagyon fapados volt, a Valve korábban nem helyezett különösebb hangsúlyt ennek fejlesztésére. Így hiába az óriási felhasználói tábor, a bejelentkezett és aktív Steam kliensek százmilliói, a hozzáadott barátok tömege, a kapcsolattartásra (játékon kívül és játékban) is más szolgáltatást használtak a felhasználók. Az üresen hagyott piacon a TeamSpeak, a Ventrilo és más szolgáltatások régóta szerepeltek, a Discord azonban hirtelen szupernépszerűvé tudott válni.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Tulajdonképp erre reagál a Steam fejlesztése, a Discord elől szívná el kicsit a levegőt, azzal, hogy a népszerűbb, fontosabb funkciókat implementálja a Steam Chat felületén is. Ez utóbbi egy masszív fejlesztés, a felület támogatja a 2018-ban elvárható funkciók jelentős részét. Van hanghívás, jobban rendezhető a barátok listája, beágyazhatóak képek-GIF-ek-videók-tweetek is, ahogy egy modern csevegőklienstől elvárható. A rendszer néhány perces használat után jóval kezelhetőbbnek tűnik, a páros beszélgetések pillanatok alatt csoportos csevegésekké bővíthetőek például.
Van végre hanghívás is, így ehhez sem kell már feltétlenül más klienset telepíteni. A rendszer egy WebRTC alapú megoldást használ, Opus kódolással, a Valve szerint kiváló hangminőséggel. A hangforgalom titkosított, de a Steam szerverein folyik át (így nincs pont-pont kapcsolat, amely lehetővé tenné, hogy a felhasználók lássák egymás IP-címeit).
Érdekes új fejlesztés, hogy a "jelenlét", a felhasználó játékbeli státusza sokat bővült, így nem csak az látszik, hogy mit játszanak a barátok, hanem az is, hogy éppen hol tartanak, vagy épp együtt játszanak-e. Ez hasznos lehet, a dotázó pajtásokról gyorsan kiderül, hogy épp tréning meccset tolnak, ráadásul együtt (és csak négyen vannak), így érdemes beszólni nekik. Ehhez a Steam Chat kibővített Steamworks API-t kínál, amit a játékfejlesztőknek kell implementálniuk.
Igazán nagy dobás lehet a csevegőcsoportok bevezetése. A Discord ezzel lett sikeres, a klasszikus IRC mintájára nagy, többé-kevésbé állandó közösségek alakultak ki a platformon, játékok mellett akár a politika, akár más témakörök mentén. A Valve ezt nyilván pontosan látja, és igyekszik ebbe az irányba átmozdulni - az majd kiderül, hogy sikerrel-e.
Már éles
A Steam Chat már használatba vehető, ehhez frissíteni kell a Steam klienst (a menüből egy elérhető opció), ezt követően már az új felület köszönti a felhasználót. Sajnos úgy tűnik, hogy a régi csevegések archívumát a Steam az új felületre nem hozta át, az előző beszélgetések már nem kereshetőek vissza. A felület nem csak a kliensből, hanem a Steam webes felületéről is elérhető, azonos funkciókínálattal.