:

Szerző: Bodnár Ádám

2000. október 21. 18:45

A Quake 2 építészeti alkalmazása

[BBC] A Cambridge Egyetem kutatóinak ötlete és fejlesztése nyomán a legendás id játék, a Quake 2 ma már egész békés célok szolgálatába állt. A szoftver - persze némi módosítással - építészeti célokat szolgál. A Quake 2 motorját még el nem készült épületek bejárására használják. Így a megrendelő még az építkezés megkezdése előtt meggyőződhet arról, megfelel-e céljainak a tervezett épület.

"A legjobban úgy ismerhetünk meg egy épületet, ha bejárjuk. És pontosan ez történik a játékokban is" - mondta Paul Richens, a projekt vezetője. "Az átlagemberek nem nagyon boldogulnak a tervrajzokkal. De ha az épületről készült számítógépes játékot mutatunk nekik, sokkal jobban átlátják, mit is kapnak."

Bár a Quake, mint tudjuk tele van fegyverekkel és ellenséges figurákkal, ezeket ki kellett törölni. Sajnos a szimuláció még nem egészen tökéletes. Probléma van például a liftekkel. "Ha akkor szállsz be a liftbe, amikor az a felső emeleten van, lejön és szétlapít" - mondta Richens.

A projekt fő előnye a költséghatékonyság. Egy professzionális építészeti modellezőrendszer ára nagyon magas, de a Quake 2 segítségével mindössze pár fontból megoldható minden. "Csak egy 30 font értékű játékra és egy 150 fontba kerülő grafikus kártyára van szükség, és kész. Olcsó virtuális valóság."

A projekt egyébként több nagy cég, köztük a Microsoft figyelmét is felkeltette, így már egész komoly összeg (~160,000 angol font, azaz kb. 64 millió Ft) áll Paul Richen és csapata rendelkezésére a továbbfejlesztéshez.

a címlapról