A Quake 2 építészeti alkalmazása
"A legjobban úgy ismerhetünk meg egy épületet, ha bejárjuk. És pontosan ez történik a játékokban is" - mondta Paul Richens, a projekt vezetője. "Az átlagemberek nem nagyon boldogulnak a tervrajzokkal. De ha az épületről készült számítógépes játékot mutatunk nekik, sokkal jobban átlátják, mit is kapnak."
Bár a Quake, mint tudjuk tele van fegyverekkel és ellenséges figurákkal, ezeket ki kellett törölni. Sajnos a szimuláció még nem egészen tökéletes. Probléma van például a liftekkel. "Ha akkor szállsz be a liftbe, amikor az a felső emeleten van, lejön és szétlapít" - mondta Richens.
A projekt fő előnye a költséghatékonyság. Egy professzionális építészeti modellezőrendszer ára nagyon magas, de a Quake 2 segítségével mindössze pár fontból megoldható minden. "Csak egy 30 font értékű játékra és egy 150 fontba kerülő grafikus kártyára van szükség, és kész. Olcsó virtuális valóság."
A projekt egyébként több nagy cég, köztük a Microsoft figyelmét is felkeltette, így már egész komoly összeg (~160,000 angol font, azaz kb. 64 millió Ft) áll Paul Richen és csapata rendelkezésére a továbbfejlesztéshez.