22 milló dollárt fektet a butatelefonos KaiOS-be a Google
A Firefox OS forkra építő rendszerre a YouTube, sőt a Google Assisant is úton van.
A butatelefonok zsugorodó, de továbbra is jelentős piacán is növelné jelenlétét a Google: a keresőóriás mintegy 22 millió dolláros befektetéssel támogatja meg a "hagyományos" mobiltelefonokra szánt KaiOS operációs rendszer csapatát. A KaiOS vezérigazgatója, Sebastien Codeville szerint a befektetés jócskán meggyorsítja majd a rendszer fejlesztését és globális elterjesztését. A KaiOS-szel szerelt telefonokkal egyébként a cég nem meglepő módon a feltörekvő piacokat célozza.
A KaiOS-ről már korábban is hallhattunk, ez a rendszer dolgozik többek között az idei Mobile World Congressen debütált új Nokia 8110-en is. A szoftver az évekkel ezelőtt leköszönt Firefox OS forkolt verziójára épít, azaz maga is HTML5 alapú, és 2017 elején rajtolt, így lassan másfél éve van a piacon, ahol az új Nokia modell debütálása előtt két eszközön, az Alcatel OneTouch Go Flipen és az indiai Reliance Jio Jio Phone-ján összesen 30 milliós felhasználótábort tudott felépíteni - ez a szám, ahogy azt a vállalat a TechCrunch-nak nyilatkozva elmondta, mára a 40 milliót is eléri. A cég főhadiszállása az Egyesült Államokban található, de már Európában és Ázsiában is vannak irodái, gyártópartnerei között a TCL, a HMD Global és a Micromax is ott van, mobilszolgáltatók terén pedig az indiai Reliance Jióval, a Sprinttel, az AT&T-vel és a T-Mobile-lal vannak együttműködései.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Noha a rendszer a "feature phone-okat" vagy butatelefonokat célozza, azokra az okostelefonokról ismert szolgáltatásokat igyekszik eljuttatni: a Google tervei között ott van keresője, a Maps, a YouTube sőt az Assitant kiadása is az olcsó eszközökre. Utóbbiak kifejezetten KaiOS-hez íródott alkalmazások lesznek HTML5, JavaScript és CSS alapokon. A platformra persze a Google nem csak most vetett szemet, már az említett Nokia készülék debütálásakor is ott volt a KaiOS partnerei között - több nagy online óriással egyetemben, mint a Facebook vagy a Twitter. A mostani befektetéssel a cég jóval hangsúlyosabbá teheti termékeit a platformon, illetve a KaiOS népszerűségének is komoly lökést adhat.
Nem csoda, hogy a keresőóriás és társai igyekeznek a butatelefonok piacán is nagyobb jelenlétet kiépíteni maguknak, miután az IDC jövőre 500 millió ilyen eladott készülékre számít, és tavaly is hasonló mennyiség talált belőlük gazdára. A platform a legnagyobb sikert eddig Indiában futotta be, ahol piacrészben már az Android mögött a másodikként szerepel, elsősorban a fentebb is említett Jio Phone fedélzetén. A butatelefonok a feltörekvő régiókban rengeteg felhasználó első online kapcsolattal rendelkező eszközei, az online óriásoknak így azokon lehetőségük van már a "nulladik kilométertől" magukhoz csábítani a vásárlókat, illetve akkor is megtartani őket táborukban, ha később sem váltanak okostelefonra.