Kudarcba fulladt az SAP Anywhere
A vállalat már értsítette a még megmaradt kiskereskedelmi előfizetőket, hogy a két évig élt SAP Anywhere-t bezárja. Sok ballépés mellett a legfőbb probléma az volt, hogy az SAP nem tudott a KKV-k nézőpontjából gondolkodni.
Két évvel ezelőtt jelent meg az SAP kis- és középvállalkozásoknak szánt SAP Anywhere e-kereskedelmi frontend megoldása, de a jelek szerint hamarosan be is zár a sikertelen próbálkozás. Már az SAP is megerősítette, hogy az Anywhere-rel nincsenek további tervei, bezárja a szolgáltatást, amelynek mindössze 30 aktív előfizetője lehet, és nagyjából ugyanennyi inaktív partnere. Az eddigi felhasználókkal a vállalat egy közös megoldáson dolgozik, hogy például SAP Business One-ra változtassa a szerződés tartalmát vagy kárpótlást fizessen.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Még 2016-ban az SAP Anywhere egy jól induló kezdeményezésnek tűnt a kereskedelemmel is foglalkozó KKV-k számára, mivel a megoldás online webáruházak kiépítését, marketing kampányok futtatását, készletkezelést és analitikát ígért a kis cégeknek egy webalapú interfészen keresztül. Tehát az eredeti ötlet szerint a nagyvállalatoknak szánt megoldásokat próbálta alacsonyabb szinten is skálázni a vállalat, hogy versenybe szálljon a Salesforce és a tucatnyi kisebb webshop megoldásaival, de a művelet egyáltalán nem sikerült. A TechTarget jó néhány okot összegyűjtött, hogy mi állhat a sikertelenség hátterében, melynek része volt a jól felépített ütemterv és az integrációk támogatásának hiánya, más egyéb problémákkal együtt.
Eleve a szolgáltatás beüzemelése is nehézkesen ment a megrendelők számára, mivel elmondásuk szerint a rendszerből az alapvető e-kereskedelmi funkciók is hiányoztak, mint például a kapcsolódó termékek megjelenítése vagy egy elem hozzáadása a kosárhoz a főoldalról. Még ennél is nehezebb volt a későbbiekben az új funkciók hozzáadása vagy akár a kód és a megjelenés testreszabása. Az előfizetők visszajelzései szerint az SAP egyáltalán nem nyújtott dedikált informatikai segítséget a kis cégeknek, így a támogatás gyakran nagyon lassan érkezett, miközben a webportál nehezen kezelhető volt a kevésbé technológiai érdeklődésű cégek munkatársainak. Azaz a vállalat egyáltalán nem vette figyelembe, hogy ezúttal olyan kisvállalkozásaknak nyújt szolgáltatást, amelyek nem rendelkeznek informatikai részleggel.
Ráadásul mindemellett a kisvállalkozások pénztárcájához képest az SAP drágán kínálta a megoldást. Az 5 felhasználós licenc havi 534 dollárba került, az újabb felhasználók hozzáadása pedig további 52 dollárba. Mindez a gyorsan növekvő oldalaknak túl drága volt, miközben a fizetési konstrukció nem illeszkedett a bevételeikhez. Az egyik előfizető szerint az Anywhere inkább olyannak tűnt mintha egy meglévő nagy rendszer (például a Business One) kis modulja lenne, de a többi részlet hiányában nem volt használható a megoldás önálló termékként.
A kudarcba fulladt kiskereskedelmi próbálkozást mutatja, hogy még a nagyvállalatoknak sem sikerülhet minden üzlet, ha a saját területüktől eltérő piacon próbálkoznak. Ehhez képest a 2013-ban felvásárolt Hybris e-kereskedelmi szolgáltatással egyelőre úgy tűnik, hogy nagyobb szerencséje van a cégnek a nagyvállalati kereskedelemben. Több másik akvizícióval együtt az SAP nemrégiben ügyfélkapcsolat-menedzsment (CRM) üzletágat is létrehozott a C/4HANA platformon keresztül, mellyel szintén a Salesforce-szal szállna szembe. Az Anywhere azonban kifejezetten a kiskereskedelemre akart fókuszálni, amely teljesen más jellemzőkkel rendelkezik a nagyvállalatokhoz képest, akár árban vagy a szolgáltatás tartalmában, de ezeket az igényeket a nagy vállalatirányítási rendszerekben tapasztalatot szerzett cégnek nem sikerült megfelelően szem előtt tartania.