:

Szerző: Hlács Ferenc

2018. június 27. 13:16

Jön a billentyűzet-egér támogatás Xbox One-ra?

Kiszivárgott fejlesztői dokumentumok alapján igen, noha pontos dátumot még nem tudni - a Microsoft az ügyben a Razerrel is együttműködésre léphet.

Hamarosan érkezhet a széles körű egér-billentyűzet támogatás az Xbox One konzolokra - derült ki egy a Windows Central által megszerzett, fejlesztőket célzó belső prezentációból. A Microsoft már évek óta ígérgeti a PC-ken megszokott beviteli eszközök kiterjedt támogatását konzolján, azonban egyelőre kizárólag az Xbox One-os Minecraft támogatja azokat.

A kiszivárgott dokumentumok szerint a redmondi vállalat nem feledkezett meg a projektről, és az Xbox fejlesztőkészlet áprilisi frissítésében legalábbis tervezte a billentyűzet- és egértámogatás bevezetését. Az ezt taglaló prezentációban a cég a Razer nappaliba szánt, egérpaddal is kiegészített Turret billentyűzete és a gyártó BlackWidow Chrome V2 klaviatúrája is felbukkan - és egy partnerség is kirajzolódik a gamer perifériákban utazó céggel, amelynek hála utóbbi billentyűzet háttérvilágítása külön támogatást is kapna a konzolon, egyes játékokhoz dinamikus vizuális elemeket biztosítva, akárcsak PC-n az Overwatch vagy épp a DoTA2 esetében.

msrazerprezi

Kép: Windows Central

A prezentációban emellett a Microsoft útmutatást is ad a fejlesztőknek, hogy mire kell figyelniük az egér és billentyűzet támogatásának implementálásakor. Előbbinél ilyen például az akár 5 egérgomb és a görgő támogatása vagy épp a kurzor ikonjának és láthatóságának beállítása. Az eddigi információk alapján a vállalat továbbra is minden játéknál kötelezően elvárja majd a kontrollerek támogatását, valamint konzolonként csak egy billentyűzetet, illetve egeret enged meg - a helyi többjátékos üzemmódoknál tehát továbbra is a kontroller marad az egyetlen opció.

A Gitlab mint DevSecOps platform (x)

Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.

A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.

Miután az új perifériák bizonyos esetben előnyt jelenthetnek az online többjátékos módokban, a vállalat meghagyja a lehetőséget a fejlesztőknek, hogy azokat a felhasználókat, akiknél billentyűzetet-egeret érzékelnek, külön szobákba csoportosítsák - ezt azonban a cég teljes mértékben a fejlesztőkre bízza. Nem ilyen engedékeny viszont az olyan klaviatúrákkal és egerekkel, amelyek a kontroller viselkedését emulálják, ezáltal tisztességtelen előnyhöz juttatva a felhasználót: a prezentációban a Microsoft egy API kiadását ígéri, amellyel kiszűrhetők és blokkolhatók a hasonló eszközök. A kiszivárgott dokumentum egyébként teljes körű USB-s egér támogatást ígér, az egyedi drivereket igénylő eszközök viszont előreláthatólag nem lesznek használhatók a konzolokon.

Egyelőre nem tudni, hogy az áprilisi fejlesztőpakk-frissítésre vonatkozó prezentációban foglalt képességekhez már valóban hozzáférhetnek-e a fejlesztők, vagy a kezdeményezés (az elmúlt évek trendjéhez hasonlóan) csúszásban van. Az mindenesetre látszik, hogy a vállalat tényleg aktívan foglalkozik az Xbox One-os billentyűzet-egér támogatás bevezetésén - ha a projekt a dokumentumoknak megfelelően sínen van, már nem kell sokat várni a régóta ígért funkcióra.

Az üzemeltetői szakmát számos nagyon erős hatás érte az elmúlt években. A történet pedig messze nem csak a cloudról szól, hiszen az on-prem világ is megváltozott.

a címlapról