Felvásárlással próbál küzdeni a Twitter a trollok ellen
Bejelentette a Twitter a Smyte felvásárlását, majd gyors telefonos értesítést követően azonnal elzárta a bekebelezett szolgáltatás előfizetőinek API-hozzáférését.
Megvásárolta a Twitter az online zaklatás, bántalmazás és spamek ellen védelmet ígérő Smyte szolgáltatást. Sok kisebb-nagyobb fejlesztést követően végül így próbál pontot tenni a közösségi oldal a céget folyamatosan érő kritikák végére, melyek szerint nem tudja a felhasználóit megvédeni a zaklatástól a nyilvánosan használható felületen. A vállalat gyakorlatilag évek óta kudarcot vall ezen a területen, pedig próbálkozott már többek közt némítással, a huzamosan bokkolt felhasználók újraregisztrálásának tiltásával vagy a tweetek gépi tanulás alapú szűrésével.
A szétszteroidozott diversity alkonya Évtizedekben mérhető folyamatokat nem lehet profitorientált cégek asszisztálásával pár év alatt lezavarni, DEI csomagolásban.
A Smyte alapítói elég neves és tapasztalt szakemberekből állnak, akik korábban például az Instagram üzleti elemző termékén, a React.js-en, a Gmail spam-mentesítésén, a Google Drive zaklatásmentesség tételén és a Google Wallett csalás elleni védelmén dolgoztak - foglalja össze a TechCrunch. A cég saját bevallása szerint mostanra a Smyte képes kiszűrni mindenféle nem kívánt viselkedést phising támadásoktól kezdve a spameken, hamis felhasználói fiókokon és gyűlöletbeszéden keresztül a troll tartalmakig.
Az online troll-szűrő megoldást a startup egy REST API-n keresztül kínálta, amely közvetlenül a felhasználó alkalmazásból vagy adattárából képes kiszűrni az adatokat, és elemezni azokat. Majd pedig a betáplált szabályoknak és üzleti igényeknek megfelelően gépi tanulással kiszűri a nem kívánt tartalmakat. Az elemzők pedig egy irányítópulton keresztül valós időben figyelhették a rendszer tevékenységét. A jövőben pedig a Twitter kézenfekvő módon arra használhatja a Smyte megoldását, hogy saját felületén szűrje a zaklatást, a trollkodást és egyéb nem kívánt viselkedéseket, de erről nem közölt a cég részleteket, mint ahogy a felvásárlás összegét sem árulta el a közleményben. A tartalmak minél hatékonyabb szűrése azért is kezd sürgőssé válni a cég számára, mivel már a britek, Németország és az Európai Unió is kezd türelmetlen lenni a megoldás hiánya miatt, amiben a felvásárlás segíthet a Twitternek.
Holy shit Twitter bought Smyte and immediately shut it down. We had a 3 years contract with them and they just disappeared overnight. No communication at all, they just turned their servers off, closed our shared support channel and walked away. What the actual fuck
- Giacomo (@arthens) 2018. június 21.
A bejelentést viszont beárnyékolta, hogy a vállalat nem éppen etikus módon igyekezett lezárni az akvizíciót, amelynek keretében a Twitter csak a megoldást és a szakértőket akarta bekebelezni, de a Smyte-ot eddig használó megrendelőkre nem volt szüksége. A szűrőszolgáltatás előfizetői teljesen értetlenül álltak a helyzet előtt, hogy a Twitter telefonon értesítette a cégeket a Smyte megszűnéséről, majd 7-10 perccel később már meg is vonta az API hozzáférést az érintettektől.
A Smyte felhasználói közt többek közt olyan ismert vállalat szerepelt, mint például a Musical.ly, Meetup, OLX, Indiegogo vagy Zendesk, amelyeknek érthető módon több időre lett volna szükségük az API kapcsolat körültekintő megszüntetéséhez, ezért néhány esetben a szolgáltatások saját oldalán is hibaüzenet jelent meg. Ráadásul a cégek közül sokan több évre szóló megállapodásokkal rendelkeznek, amelyeknek kárpótlásáról semmit nem tudni, úgyhogy még jogi panaszok is felmerülhetnek az ügyben. A Twitter nem nyilatkozott a történtekről, ami szinte ironikus személyes adatvédelmet és biztonságot hirdető startup felvásárlása kapcsán.