Oktatóapp-felvásárlással biztosítja iskolai szerepét a Microsoft
Folyamatos a harc az oktatási piacon a Microsoft, a Google és az Apple között, hogy ki szerzi meg magának a jövő felhasználóit. A redmondi vállalat most a Flipgram videós közösségi szolgáltatást vásárolta fel, hogy még jobban kiterjessze szerepét az iskolákban.
Bekebelezte a Microsoft a Flipgrid közösségi oktatóalkalmazást, amellyel rövid videók készíthetők osztálytermi felhasználás, illetve tanulás céljából. A közlemény szerint tanulók, oktatók és családok milliói használják a közösségi alkalmazást 180 országban, így a felvásárlással a redmondi vállalat egy igazán kiterjedt és kiugróan gyorsan növekvő felhasználói közösséghez fog eljutni, akik az oktatóappal együtt potenciálisan más microsoftos eszközöket is elkezdenek (aktívabban) használni.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Innentől kezdve a Flipgrid ugyanis az Office 365 Education csomag része lesz, amelynek keretében az oktatási intézmények ingyen férhetnek hozzá például az Office Online-hoz, valamint a Yammerhez és a SharePointhoz korlátlan felhős tárhellyel. Eddig a Flipgrid fizetős volt, úgyhogy a vállalat visszafizeti a még aktív előfizetések időarányos díját a "következő hetekben". Az ingyenes Office 365 hozzáféréssel rendelkező tanároknak és iskoláknak pedig már nem kell pénzt adni a jövőben az alkalmazás használatáért, így az eddig is Flipgridet használó iskolák valószínűleg igénylik majd saját Office 365 csomagjukat, ha még nem rendelkeztek ilyennel. A vállalat nem egészen önzetlenül igyekszik bővíteni az iskolai felhasználói kört, hanem mert aki fiatal korban hozzászokott a microsoftos eszközök használatához, az később is nagyobb valószínűséggel marad az ökoszisztémán belül.
Maga az alkalmazás azért nagyon hasznos, mert a tanároknak felügyelt használatot biztosít a közösségi oldalon. Különböző iskolai, tantárgyi témákat hozhatnak létre, amelyre a diákokkal videókkal válaszolhatnak, majd erre a tanár reagálhat GIF-fel, emotikonokkal, esetleg egy válaszvideóval. Ehhez képest például a megoldáshoz hasonló Instagram nem teszi lehetővé a kifejezett iskolai használatot, a tanárok ellenőrzését a tartalmak felett, és alapvetően a diákok nem is tanulási célból használják. Ráadásul többek közt az Instagram, a Facebook vagy a Twitter sem használható elméletben 13 éves kor alatt, míg a Flipgrid akár már óvodás korú gyerekeknek is biztosítja a belépést és a biztonságos használatot. Tehát a felvásárlással a Microsoft egy bármilyen eszközről és böngészőből is megnyitható "iskolai Instagramhoz" jut hozzá.
Satya Nadella, Microsoft CEO announces Flipgrid joining the Microsoft family
Még több videóMindez azért is lényeges, mivel ugyan a 2017-es adatok szerint globálisan még mindig a Windows a legnagyobb szereplő az iskolai operációs rendszerek piacán 43,5 százalékos részesedéssel, de a helyzetét igyekszik megerősíteni különböző oktatási szoftverekkel, eszközökkel, olcsó notebookokkal vagy éppen az iskoláknak szánt Windows 10 S-sel. A Google-féle viszonylag olcsó és jól használható Chromebookok az amerikai iskolákat már letarolták közel hatvan százalékban, ráadásul tavaly az ázsiai-csendes-óceáni központi beruházásai is inkább az androidos eszközöknek kedveztek az iskolákban. Úgyhogy a Microsoft folyamatosan igyekszik megtartani európai vezető pozícióját, és más régiókban is növelni a szerepét, amelyhez várhatóan az iskolák körében népszerű Flipgrid is hozzásegítheti.