Tovább nyomul a Facebook a játékstreaming területén
A Facebook is kiterjeszti a játékstreamereknek szóló pénzkeresési és támogatási programját a kezdők számára. Már egy új felületet is tesztel, ahol kifejezetten a játékos videókat emeli ki, nagyon hasonlóan a konkurens játékstreaming szolgáltatók oldalaihoz.
Elindította a Facebook a Level Up Programját a kezdő játékstreamerek számára, hogy segítséget nyújtson a még nagyobb nézőszám eléréséhez, és ezáltal felpörgesse a saját játékos szolgáltatását is. A közösségi óriás „gaming creator” programja év elején indult, amely a konkurens Twitch-hez és microsoftos Mixerhez hasonlóan bevételt is biztosít a tartalomkészítőknek, és így próbál még több tartalmat az oldalra vonzani. A Streamlabs első negyedéves jelentése szerint egyébként be is jött a stratégia, az oldalon 103 százalékkal 56 ezerre nőtt a nézők száma. A „következő hónapokban” pedig bizonyos előnyökben és anyagi juttatásban részesülhetnek már a kezdő streamerek is.
A Level Up program részeként a kevésbé népszerű tartalomkészítőket is támogathatják majd a rajongóik a Facebook kapcsolódó „Facebook Stars” szolgáltatásán keresztül, amelyben pénzt vagy virtuális dolgokat is küldhetnek az élő közvetítés közben. Másrészt pedig a program tagjai az új funkciókhoz is hamarabb hozzáférhetnek majd, valamint az oldal fejlesztőinek és a tapasztaltabb játékosoknak a támogatásához. A lényeg, hogy minél gyorsabban fejlődjenek, ezáltal növeljék Facebookon a nézőszámot.
Szintén „a következő hónapokban” kezdi kiküldeni a vállalat a meghívókat a Level Up reménybeli tagjainak, de erre jelentkezni is lehet. A bekerülés feltétele természetesen a „Gaming Video Creator” oldal létrehozása, amely legalább 100 követővel rendelkezik, továbbá legalább 4 órányi és 2 napon közvetített tartalom az elmúlt 14 napban.
Az ötlet nagyjából hasonló a Twitch Affiliate Programjához hasonló, amelyhez ugyan csak 50 követővel kell rendelkezni, de hasonló közvetítési óraszámmal. A nagy konkurens programjának tagjai pedig szintén a rajongóktól (Cheering Bitsből) befolyó összegekhez juthatnak hozzá, pluszban viszont a játékértékesítésekből és a játékon belüli vásárlásokból is - utóbbi szempontból az Amazon és a Microsoft játékstreaming közössége előnyből indul a Facebookkal szemben.
Így néz ki az új Facebook játékos oldal felülete mobilról
A közösségi óriás viszont a napokban egy új videojátékos portált is tesztelni kezdett a fb.gg címen, amely egyszerre tartalmaz közvetítéseket és előre felvett videókat, amelyeket játékok, streamerek, követett oldalak és csoportok szerint mutat. Továbbá kiemeli az esport versenyeket és a játékokkal kapcsolatos más eseményeket is, a mobil játékosok pedig külön Instant Games szekciót kapnak az oldalon belül. Úgyhogy az elrendezés nagyjából hasonlít a konkurens stremaing oldalakhoz.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Jól látszik a nagy technológiai vállalatok harca a játékstreaming területén, de egyelőre még mindig a Twitch tűnik a fölényes befutónak mint nézőszámban, mint a streamerek számában és közvetített óráiban. Viszont abból is látszik, hogy van remény az előretörésre, hogy az eddig stabilan a második helyen álló YouTube-ot már sikerült megelőzni és megkörnyékezni néhány mérőszámban a kisebb közösségeknek a Streamlabs jelentése szerint. Tehát a partnerprogramokba és az utánpótlást kinevelő „affiliate” programokba fektetett energia látszólag kifizetődik a szolgáltatásoknak hosszútávon, de legalábbis a Facebook ebben reménykedik a Level Up Programmal.
Még mindig problémás az adatvédelem
Más miatt is ismét a középpontba került a közösségi óriás, ugyanis kiderült, hogy 14 millió Facebook-felhasználó bejegyzéseit május 14-27. között egy hiba folytán nem az egyéni beállításoknak megfelelően (például családtagoknak, kollégáknak, speciális csoportoknak) jelenítette meg, mivel a felhasználó alapbeállítását teljesen publikusra állította, és akik nem vették észre a megváltozott beállítást, azok nem módosítottak rajta - a korábbi bejegyzéseket viszont ez nem érintette. Azaz még azok is láthatták a bejegyzéseket, akik még csak nem is voltak belépve a közösségi oldalra, ami különösen kellemetlen lehet az érintett felhasználóknak.
A hibát a Facebook maga ismerte be egy közleményben, elnézést kért és hozzátette, hogy már kijavította a problémát, valamint elkezdte értesíteni a pórul járt facebookozókat. A cég állítása szerint a hibáról május 22-én értesült, de még öt napba telt kiküszöbölni, és visszaállítani az összes bejegyzésen a megosztási beállítást. A probléma egy újfajta fotó- és egyéb megosztási funkció okozta, amelynek beállításait véletlenül az összes bejegyzésre kiterjesztették a fejlesztők. Az újabb hiba nem vet túl jó fényt a vállalatra, amelynek az utóbbi hónapokban folyamatosan derültek ki az adatvédelmi problémái. Úgy látszik, hiába védekezik azzal a vállalat, hogy már sokkal jobban ügyel a felhasználói védelmére mint kezdetben, de a mai napig előfordulhatnak az adatvédelmi hibák.